וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר וגינדי מאחדים כוחות במכרז השוק הסיטונאי

גיא ליברמן

19.11.2009 / 7:07

אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר תיגש למכרז על המתחם המבוקש בת"א ביחד עם האחים משה ויגאל גינדי ועם חברת גינדי השקעות. הם יתמודדו מול שתי קבוצות חזקות אחרות

הקרב על מתחם השוק הסיטוני בתל אביב מתחמם. בשבועות האחרונים נחשפו שתי קבוצות המאגדות מספר רב של חברות נדל"ן, שיגישו יחד הצעות למכרז הענק על 55 הדונם שבין הרחובות קרליבך והחשמונאים ודרך בגין. קבוצת ענק שלישית שמתגבשת תכלול את נכסים ובניין מקבוצת אי.די.בי, שתחזיק במחצית מהשליטה בקבוצה, ושתי חברות ממשפחת גינדי: משה ויגאל גינדי וגינדי השקעות, שיחזיקו כל אחת ב-25% מהקבוצה.

מדובר במכרז המקרקעין הגדול בישראל הנערך בידי חברת השוק הסיטוני, ש-60% ממנה מוחזקים על ידי חברת תנובה. שתי קבוצות נוספות עומדות להתמודד במכרז. האחת היא קבוצה בראשות חברת תדהר, בשיתוף עם חברת הביטוח מגדל והחברות בריטיש ישראל וחבס. קבוצה שנייה, שקיומה נחשף אתמול ב-TheMarker, מורכבת מחמש חברות: שיכון ובינוי, אביב שבשליטת דורון אביב ודפנה הרלב, אמות מקבוצת אלוני חץ, קנדה ישראל ויורוקום נדל"ן.

בהודעה שפירסמה אתמול אי.די.בי נכתב כי היא בוחנת בימים אלה "הגשת הצעה לרכישת זכויות במתחם השוק הסיטוני בתל אביב, באמצעות חברות הבת נוה גד בניין ופיתוח בע"מ וחברת גב ים לקרקעות בע"מ (בחלקים שווים ביניהן), וביחד עם צד ג', שאינו קשור לחברה, בחלקים שווים בין חברות הבת האמורות לבין אותו צד ג', וזאת במסגרת מכרז". צד ג' הוא כאמור האחים משה ויגאל גינדי, וחברת גינדי השקעות, שבשליטת מנור גינדי, אורי לוי ואייל פרידמן.

ההודעה הגיעה לאחר לא מעט הכחשות מצד נכסים ובניין לגבי כוונותיה להתמודד במכרז. לעומת זאת, שותפיה הסכימו אתמול לחשוף מעט יותר פרטים. לדברי מנור גינדי, "אנחנו הולכים על הפרויקט בכל הכוח בשביל לזכות בו. הקבוצה שלנו תורכב מ-50% נכסים ובניין ו-50% חברת משה ויגאל גינדי ואנחנו - גינדי השקעות. אנחנו עובדים כבר ארבעה חודשים, ולקחנו את מיטב היועצים בשביל שנעשה פרויקט לדוגמה בתל אביב. נשקיע את כל המשאבים שיש לנו כדי שהפרויקט הזה יהיה אייקון בתל אביב".

לדברי גינדי, בכוונת הקבוצה להגיש הצעה רק עבור חלק מהמתחם (רוב המתחם - לא כולל 1,200 דירות), "אבל בהמשך נגיש הצעה גם על החלק השני".

מתחם השוק הסיטונאי: זכויות בניה ל-1,800 יחידות דיור

משפחת גינדי מכירה היטב את האיזור. ביוני היו אלה משה ויגאל גינדי שזכו במכרז של מינהל מקרקעי ישראל למגרש בשטח שישה דונמים ברחוב הארבעה הסמוך, לבניית שני מגדלי משרדים. הגינדים, שצירפו לפרויקט את חברת גינדי החזקות, שילמו עבור המתחם 170 מיליון שקל (כולל הוצאות פיתוח).

בספטמבר האחרון אף זכתה גינדי החזקות במכרז דרום הקריה (שידוע מאז כמתחם שרונה), תמורת 457 מיליון שקל (כולל הוצאות פיתוח). "הכוונה היא לעשות באזור מתחם גדול של משפחת גינדי", מצהיר מנור גינדי. הוא אומר כי במידה שהקבוצה שלהם תזכה בפרויקט יהיה מדובר במתחם יוקרתי ביותר.

קרקעות השוק הסיטוני מקנות זכויות בנייה ל-1,800 דירות, מרכז מסחרי של כ-32 אלף מ"ר, משרדים וכן מבני ציבור רבים, לרבות בית ספר ומוזיאון. על פי תנאי המכרז, ניתן להגיש בשלב זה הצעות על כל המכרז או רק על חלק ממנו. על פי תנאי המכרז, את ההצעות המחייבות יש להגיש עד 26 בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully