וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל לפלסטינים: "להתאחד סביב ההתנגדות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.11.2009 / 22:24

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, פותח ביוזמה מדינית חדשה לאחד את הפלסטינים סביב עיקרון ההתנגדות לישראל. "הוכח שהמגעים המדיניים נכשלו. כשיבשילו התנאים הפוליטיים, יחזרו הפלסטינים לדרך ההתנגדות"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר היום (רביעי) כי ארגונו מגבש יוזמה מדינית חדשה לאחדות של כל הפלגים הפלסטינים שיתייצבו מאחורי אופציית ההתנגדות. בראיון שהעניק לאתר האינטרנט של "אל-ג'זירה" אמר משעל כי היוזמה גובשה לאחר שהוכח שהמגעים המדיניים נכשלו ולפיה הפלגים יאמצו את אופציית ההתנגדות כדי להשיג את הזכויות הפלסטיניות.

"הדיבורים על הקמת מדינה פלסטינית על רקע כיבוש, התנחלויות והיעדר החלטה פלסטינית חופשית בגדה המערבית בגלל דייטון (הגנרל האמריקאי שאחראי על אימון כוחות הביטחון הפלסטינים הפועלים בגדה – נ.י) ובגלל החסות האמריקאית-ישראלית, הם דברי הבל", אמר משעל. משעל הוסיף עוד כי מדינה עצמאית פלסטינית תוקם רק לאחר שחרור "כל רגב של אדמה".

חאלד משעל בקהיר. רויטרס
"מדינה עצמאית פלסטינית תוקם רק לאחר שחרור כל רגב של אדמה". משעל/רויטרס

אתמול פורסם מפי גורמים המקורבים למשעל כי יו"ר הלשכה המדינית של חמאס מפקפק ביכולתו של יו"ר הרשות אבו מאזן למלא אחר הסכם פיוס שיחתום עם חמאס. לדבריהם, משעל אמר כי "אפילו אם היינו חותמים על הסכם הפיוס עם פתח, יש לנו חשש כבד מזיוף הבחירות ומהמשך הרדיפה אחר חמאס בגדה המערבית". הוא האשים עוד את ראש הממשלה הפלסטינית סלאם פיאד בהסחת דעתם של הפלסטינים מהמצב באמצעות "דברים מטופשים כגון הכנת הכנאפה הגדולה בעולם. זה יוביל לפיצוץ הזירה הפלסטינית".

לדברי מקורביו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, משעל אמר כי נשיא ארה"ב ברק אובמה נושא באחריות לעמדותיו של אבו מאזן. "אובמה תלה את אבו מאזן על עץ והשאיר אותו עליו. הוא זה שביקש ממנו לדרוש את הפסקת הבנייה בהתנחלויות בתמורה לחידוש המגעים עם נתניהו, הוא זה שדרש ממנו למשוך את הצעת ההחלטה לדון בדו"ח גולדסטון, הוא זה שדרש ממנו לפרסם צו לקיים את הבחירות בינואר 2010 – ואחרי זה השאיר את אבו מאזן לבדו".

משעל, על פי מקורביו, לא פוסל אפשרות שאבו מאזן יחזור בו מהחלטתו שלא להתמודד בבחירות הבאות. הוא התייחס עוד לאפשרות שאינתיפאדה חדשה תפרוץ באמרו כי "זה דבר קשה". יחד עם זאת הבטיח כי ברגע שיבשילו התנאים הפוליטיים, יחזרו הפלסטינים לדרך ההתנגדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully