וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים תקפו, צילמו ופרסמו באינטרנט

איילה חננאל

18.11.2009 / 20:16

תלמידי תיכון תקפו נערים הלומדים עמם והעלו את צילומי התקיפות לאתר האינטרנט יו-טיוב. "עשינו זאת מתוך שיעמום. ככל שהסרטון הוא אלים יותר הוא מעניין יותר - וככה יצפו בו יותר אנשים"

חטיבת דובר המשטרה

(באדיבות משטרת ישראל)

משטרת מחוז תל אביב חשפה היום (רביעי) מנהג אכזרי של תלמידי בית ספר תיכון שנהגו לתקוף באלימות תלמידים אחרים, לתעד את התקיפות במכשירי הטלפון הסלולרי שלהם ולהעלות את הסרטונים לאתר שיתוף קבצים באינטרנט.

לפני מספר ימים אירעה קטטה בתיכון בתל אביב, במהלכה פונה תלמיד כבן 16 לטיפול רפואי כשהוא סובל מחבלות בפניו, לאחר שהוכה על ידי שני נערים. בחקירה, שנוהלה על ידי מחלק הנוער בתחנת שכונות, אותר אחד הנערים אשר על פי החשד היכה את הנער. החשוד, בן 16, סיפר בחקירתו כי הוא ונערים אחרים תכננו את התקיפה, כאשר תפקידו היה לתעד אותה באמצעות מכשיר סלולרי, ולהעלות את הסרטון לאתר האינטרנט יו-טיוב. בנוסף הודה הנער במספר תקיפות של נערים אחרים בעבר, שגם את תיעוד תקיפתם העלה ליו-טיוב. בתום החקירה שוחרר הנער בערבות.

פקד עמית אהרונסון, קצין הנוער של תחנת שכונות, שניהל את החקירה סיפר לוואלה! חדשות כי "ביום חמישי האחרון קיבלנו דיווח על קטטה בבית ספר תיכון בתל אביב. ממידע מודיעיני שהתקבל עלה כי מדובר בתקיפה יזומה במסגרתה תקפו שני תלמידים מהתיכון תלמיד נוסף, בעוד תלמיד אחר מתעד את האירוע במצלמת הפלאפון שלו. תחילה עצרנו את הנער שתיעד את התקיפה לחקירה בה הודה כי הוא ושני תלמידים נוספים מבית הספר נוהגים ליזום תקיפות על תלמידים אחרים באופן סדרתי, כאשר שניים היו אחראים על מציאת תלמיד שישמש קורבן – מבין התלמידים הכי חלשים בבית הספר - והיו תוקפים אותם, בעוד השלישי היה משמש כצלם ומתעד את האירוע באמצעות מצלמת הפלאפון שברשותו וזאת על מנת להעלות את הסרטונים לאתר האינטרנט, אליו היו נכנסים יתר התלמידים, צופים בסרטים ומדרגים אותם.

אהרונסון הוסיף כי "בהמשך עצרנו גם את שני הנערים שביצעו את התקיפות בפועל והודו בחשדות נגדם. בחקירותיהם מסרו שלושת הנערים כי ביצעו את המעשים מתוך סוג של שעמום, ובעיקר על רקע חברתי מאחר והסרטים שהועלו היו נמדדים לפי מספר האנשים שצפו בהם. הם סיפרו שניסו להעלות את הרייטינג של הסרטים שהעלו, מאחר שככל שסרטון הוא אלים יותר הוא מעניין יותר - וככה יצפו בו יותר אנשים. במהלך החקירה אותרו באתר האינטרנט יו-טיוב חמישה סרטונים של תקיפות יזומות אותן תעדו שלושת הנערים ואשר על פי טבלות דירוג הצפייה באתר נצפו על ידי אלפי צופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully