וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ברק: "לנקוט צעדים נגד רבנים מסיתים"

פנחס וולף ויהושע בריינר

18.11.2009 / 20:02

שר הביטחון התייחס לתופעת הסרבנות לפינוי יישובים בצה"ל ואמר כי "צריך לטפל בנושא בחריפות". על ישיבות ההסדר: "הן מצוינות, ולא צריך להעניש את כולן. לגבי הישיבות החריגות – נבדוק ונטפל"

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס היום (רביעי) לתופעת הסרבנות לפינוי יישובים בחטיבת כפיר. ברק אמר כי "תופעת הסרבנות היא תופעה חמורה וצריך לטפל בנושא בחריפות. ישיבות ההסדר הן מצוינות, ולא צריך להעניש את כולן. לגבי הישיבות החריגות – נטפל ונבדוק. אני לא מציע לאף אחד לעמוד עם סטופר ביד. אני רוצה לטפל בשכל, בשיקול דעת. אני לא עובד לפי לוחות זמנים. צריך לשקול מעשה נגד רבנים מסיתים וצריך לנקוט בצעדים".

הכנס והתערוכה הבינלאומיים לתעופה ולחלל בישראל בקריית שדה התעופה בלוד, נובמבר 2009. יותם רונן
"אני לא מציע לאף אחד לעמוד עם סטופר ביד". ברק/יותם רונן

גם הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק תקף היום את ראשי ישיבות ההסדר התומכים באירועי הסרבנות בחטיבת כפיר בשבועות האחרונים. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר ליפקין שחק כי "אם ישנן ישיבות שקשורות עם הצבא בהסכמים, והרבנים העומדים בראשם אינם מסתייגים ממעשי הסרבנות של תלמידיהם אלא אפילו תומכים ומעודדים, ההסדר מולם צריך להיות בטל ומבוטל בלי בירורים ובלי גמגומים".

ליפקין שחק הוסיף כי "מבחינתי שהחיילים האלה לא יהיו בצבא וילמדו תורה במסגרת 'תורתם אומנותם'. אם ראשי ישיבות ההסדר מהם יוצאים החיילים לא יסתייגו חד משמעית מהמעשים ההסכם איתם צריך להיות מבוטל מחר בבוקר. המדינה יכולה להסתדר גם בלעדיהם וגם צה"ל.

אתמול התייחס גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לתופעת הסרבנות. "הסרבנות תגרום להתמוטטות המדינה. אין לה מקום ונעשה הכל כדי למגר אותה", את הדברים אמר נתניהו במהלך ביקור בבסיס חיל הים בחיפה. בביקור דיבר גם הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, שאמר כי "ננקטת יד קשה נגד התופעה".

עונשי מאסר נגזרו אתמול על ארבעת החיילים הנוספים שהניפו אתמול את השלט שבו נכתב "גם גדוד נחשון לא מפנה יהודים". אחד החיילים נשפט ל-20 ימי מאסר בפועל, חייל נוסף ירצה 14 יום מאסר בפועל ושני חיילים נוספים נשפטו ל-28 ימי ריתוק. אתמול נשפטו שני חיילים נוספים שהיו מעורבים באירוע ל-30 ימי מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully