וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עשה חשב מחברת כי"ל באירן?

עומר רבין

18.11.2009 / 18:14

חשב מחברת הכימיקלים מצא עצמו בשבוע שעבר באופן בלתי צפוי בשדה התעופה של טהרן כאשר מטוסו שהיה בדרכו לבנגקוק ביצע נחיתת חירום במדינה

שאול שווימר, חשב מחברת כי"ל מוצרים תעשייתיים מקבוצת כי"ל שבשליטת האחים עופר, מצא עצמו בשבוע שעבר באופן בלתי צפוי בשדה התעופה של טהרן, כאשר מטוסו שהיה בדרכו לבנגקוק ביצע נחיתת חירום בעיר.

החשב יצא בשבוע שעבר על גבי טיסה מספר 772 של חברת התעופה הגרמנית לופטהאנזה שיצאה מפרנקפורט בשעות הערב בתאריך ה-12.11 והייתה אמורה לטוס ישירות לשדה התעופה שבבנגקוק.

במהלך הטיסה לקה אחד הנוסעים בליבו וכתוצאה מכך החליט צוות המטוס לבצע נחיתת חירום בשדה התעופה הקרוב ביותר במסגרת מסלול הטיסה אשר נמצא בטהרן. שווימר שנכח בטיסה על פי מקורות בחברת כי"ל, נלחץ לשם הודעת הטייס על הנחיתה הפתאומית במדינה העויינת ועדכן באופן מיידי את אנשי החברה וכן את אנשי צוות המטוס בדבר אזרחותו הישראלית.

על פי חברת לופטהאנזה, נחת המטוס בשדה התעופה על שם אייתוללה חמינאי (AKA) בשעה 7:45 בבוקרו של ה-13.11 והמריא משם לאחר שעה ו-41 דקות בשעה 9:26.

יש להדגיש כי מאחר ומלבד הנוסע שלקה בליבו נותרו כל 330 הנוסעים במטוס הבואינג 747-400 במושביהם כל זמן השהייה במדינה האיסלמית, היה שווימר כל העת על פי החוקים הבינלאומיים כביכול בשטחה של מדינת גרמניה. במהלך השהייה יצר החשב קשר עם מטה החברה בישראל, מה שיצר לחץ רב בקרב עמיתיו והממונים עליו, כך מסרו גורמים בחברה.

"האירנים לא טיפשים - הכלכלה שלהם חשובה להם וגם הקשרים עם חברות התעופה הגדולות של המערב", אמר לוואלה! עסקים גורם בעולם התעופה המקורב לחברה. "היה ברור שכשמטוס גדול של חברה כמו לופטהנזה נוחת במפתיע במדינה - האירנים לא יתחילו לפשפש בדרכונים ולהוריד אנשים לבדיקות על הקרקע. יש קודים בעולם התעופה שברורים לכולם, כללי משחק - מה שכמובן לא אומר שלא עברו על הנוסעים ובעיקר על אותו נוסע ישראלי רגעים מתוחים מאוד".

הטיסה נחתה בסופו של דבר בשלום בשעות הערב בנמל התעופה שבבנגקוק. בחברת התעופה לופטנהאנזה אישרו את פרטי נחיתת החירום באירן.

מחברת כי"ל לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully