וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאחורי החיילים המורדים עומדים רבנים"

18.11.2009 / 17:34

הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק תקף את החיילים המורדים מחטיבת כפיר ואת ראשי ישיבות ההסדר שמעודדים את מעשיהם. "המדינה יכולה להסתדר בלעדיהם - וגם צה"ל"

הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק תקף היום (רביעי) בשיחה עם וואלה! חדשות את ראשי ישיבות ההסדר התומכים באירועי הסרבנות בחטיבת כפיר בשבועות האחרונים. ליפקין שחק אמר כי "אם ישנן ישיבות שקשורות עם הצבא בהסכמים, והרבנים העומדים בראשם אינם מסתייגים ממעשי הסרבנות של תלמידיהם אלא אפילו תומכים ומעודדים, ההסדר מולם צריך להיות בטל ומבוטל בלי בירורים ובלי גמגומים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חייל חייב לבצע פקודות גם אם הם מנוגדות לערכיו". שלט המחאה של מפקדי גדוד נחשון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליפקין שחק הוסיף כי "מבחינתי שהחיילים האלה לא יהיו בצבא וילמדו תורה במסגרת 'תורתם אומנותם'. אם ראשי ישיבות ההסדר מהם יוצאים החיילים לא יסתייגו חד משמעית מהמעשים ההסכם איתם צריך להיות מבוטל מחר בבוקר. המדינה יכולה להסתדר גם בלעדיהם וגם צה"ל. אם הם כאלה ציוניים אז מה הם מציעים, שהצבא ינהג רק לפי החוקים שלהם - ואם לא הם לא יתגייסו? אם הצבא ייכנע להם עכשיו אז איך צה"ל יוכל להתקיים? עד עכשיו המפקדים בצה"ל נוהגים נכון מול החיילים, אבל צריך לטפל בתופעה הזאת בצורה רחבה יותר - כי הבעיה היא לא החיילים - אחרת תופעת הסרבנות הזאת עלולה להתרחב".

הרמטכ"ל לשעבר מתח ביקורת קשה גם על הורי החיילים ועל חברי הכנסת שלדבריו מגבים את החיילים. "החיילים האלה הם רק הפיונים שמאחוריהם עומדים רבנים, 'הורים גיבורים' שאני לא מבין איך הם שולחים את הילדים שלהם לכלא, וגם חברי כנסת. מותר להפגין, אבל חייל חייב לבצע פקודות גם אם הם מנוגדות לערכיו, אחרת אנחנו מביאים למצב של פלנגות בצבא, להרס המוסד שנקרא צה"ל ולפגיעה קשה בדמוקרטיה. הוויכוח הפוליטי הוא לגיטימי אבל אסור להכניס אותו לצבא. החיילים האלה מושפעים ממנהיגים, ואילולא היה להם גיבוי זה לא היה קורה".

כמו כן קרא ליפקין שחק לחברי הכנסת לחוקק חוק שימנע הענקת כספים לחיילים מחטיבת כפיר. "זה עידוד לסרבנות", הוא אומר, "וחלק נוסף מאותם גורמים שהורסים את צה"ל ואת הדמוקרטיה". הבוקר דרש ראש אגף כח אדם, האלוף אבי זמיר, מראשי ישיבות ההסדר להמציא תוכנית פעולה כנגד תופעת הסרבנות. זמיר אמר בדיון שנערך עם הרבנים כי "האירועים בחטיבת כפיר עלולים ליצור קרע משמעותי ולפגוע במעמדו של צה"ל כצבא העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully