וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שירביט העתיקה תוכנות של מיקרוסופט?

גלעד גרוסמן

18.11.2009 / 17:36

ענקית התוכנה הגישה לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה תביעה בגובה חצי מיליון שקל נגד חברת הביטוח בגין הפרת זכויות קניין, בשל שימוש בתוכנות לא מקוריות של החברה

ענקית התוכנה מיקרוסופט ממשיכה בתביעותיה נגד חברות ישראליות. החברה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה תביעה בגובה חצי מיליון שקל נגד חברת הביטוח "שירביט" בגין הפרת זכויות קניין, בשל שימוש בתוכנות לא מקוריות של החברה.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות משרד עו"ד נעמי אסיא ושות', הנציגים המשפטיים של ארגון ה-BSA (Business Software Alliance) בישראל, שירביט השתמשה במערכת Windows ובתוכנת Office בכ-250 עמדות מחשב שמפעילה החברה, זאת למרות שרכשה ממיקרוסופט רק 150 רישיונות ל Windowsו-60 חבילות Office.

לטענת מיקרוסופט, לשירביט נשלח מכתב התראה בחודש שעבר, אולם לא נענה. "הנתבעים רכשו בעבר רישיונות תוכנה, עובדה המעידה על ידיעה מצד הנתבעים על הצורך לרכוש רישיונות תוכנה מתאימים לתוכנות המותקנות על מחשביהם.

כמו כן, הנתבעים מעסיקים עובד הממונה על מערכות המידע, ואשר תפקידו, בין היתר, לפקח על כך שעובדי הנתבעים יפעלו, ביחס למוצרי התובעת, בהתאם לתנאי הרישיון", נכתב בתביעה.

התובעים טוענים כי מדובר ב"הפרה בהיקף של עשרות עותקים של מספר תוכנות מתוצרת התובעת, היקף שהוא רחב ממדים ומשמעותי. ההפרה נעשית על ידי הנתבעים בידיעה ולאורך תקופה ארוכה ביותר, וגם משום כך יש כדי להטיל על הנתבעים את מלוא הפיצוי הקבוע בחוק ללא הוכחת נזק".

"נגע התוכנות הפיראטיות הפך זה מכבר לתופעה אשר הוגדרה כ'מכת מדינה'", נכתב בתביעה. "מדינת ישראל סומנה בעולם בכלל, ובקרב חברות התוכנה המובילות בפרט, כמוקד לפעילות פיראטית בתחום התוכנה".

טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully