וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחיר עבור חנייה בחניית נכה - 5,000 שקל

18.11.2009 / 16:37

הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק לפיה נהג שיחנה בחניית נכה ללא היתר לכך יהיה צפוי לקנס כספי גבוה. "סוגיית החנייה היא אחת הבעיות הקשות הניצבות בפני אנשים עם מוגבלות"

הצעת חוק לפיה חנייה בחניית נכים תגרור קנס של 5,000 שקל – פי עשר מהקנס הקבוע בחוק היום - אושרה היום (רביעי) בכנסת בקריאה טרומית. על פי הצעת החוק של ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), הקנס יוטל על מי שחנה בחניית נכים למרות שרכבו לא נושא תו נכה או שאינו נוהג ברכב הנותן שירות הסעה לנכים.

בנוסף קובע החוק כי בעל נכס שהקצה מקום חנייה לנכים, כמו בחניונים, יוכל לקבל היתר להציב תמרור לחניית נכים. לאחר הצבת התמרור, בעל הנכס יהיה רשאי לגרור רכב שיחנה בחניית נכים ולחייב את בעל הרכב בהוצאות הגרירה.

חבר הכנסת אורלב אמר לאחר ההצבעה כי "הצעת החוק שומרת את זכויותיהם של הנכים לאור מקרים שאירעו באחרונה". בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "סוגיית החנייה היא אחת הבעיות הקשות הניצבות בפני אנשים עם מוגבלות, ולכן מוצע להחמיר את העונשים הננקטים נגד עברייני התנועה על ידי הטלת קנס גבוה של 5,000 שקל בגין חנייה במקום המיועד לחניית אנשים נכים".

בחודש אפריל הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק נוספת של חבר הכנסת אורלב בנושא חניית נכים. על פי הצעת החוק זייפני תגי נכים ייענשו בחצי שנת מאסר בפועל לפחות. ההצעה עדיין לא עלתה להצבעה במליאה. בנושא הצעת החוק הנוספת שלו אמר אורלב כי "בישראל קיימת תופעה נרחבת של חניית רכבים במקומות חנייה השמורים לנכים, ועל רקע זה חמורה שבעתיים תופעת זיוף תגי הנכים. מדובר בתופעה מזעזעת ומכוערת הפוגעת באופן ישיר בבעלי מוגבלויות הסובלים מהעדר מקומות חנייה. למרות העונשים הקבועים בחוק שניתן להשית על זייפני תג נכה – מתברר כי אין בכך כדי להרתיעם ולמגר את התופעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully