וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: דין גילה כדין תל אביב והרצליה

18.11.2009 / 15:39

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס לביקורת הבינלאומית על המשך הבנייה בשכונה הירושלמית. במהלך פגישה עם שר החוץ הצרפתי אמר ליברמן כי "הבנייה בגילה מתנהלת לפי חוק ואיננו מתכוונים להתערב בתהליך"

רויטרס

(צילום: גדעון צנטנר, רויטרס עריכה:רן צימט)

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס בצהריים (רביעי) לנושא הבנייה בשכונת גילה בירושלים ואמר כי כי "שכונת גילה היא חלק אינטגרלי מירושלים ומישראל - בדיוק כמו תל אביב והרצליה". ליברמן אמר את הדברים במהלך פגישה עם מקבילו הצרפתי ברנאר קושנר. ליברמן הוסיף כי "כל התהליכים הנוגעים לאישורי הבנייה בשכונת גילה מתנהלים לפי החוק בוועדות התכנון והבנייה ואיננו מתכוונים להתערב בתהליך הזה, שמתנהל לפי הנוהל הפרוצדורלי המקובל בישראל".

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר מוקדם יותר היום כי ההחלטה של ישראל לאשר 900 יחידות דיור חדשות בשכונת גילה שמעבר לקו הירוק "מסבכת את תהליך השלום ויוצרת מרמור בקרב העם הפלסטיני". בראיון לרשת "פוקס ניוז" אמר אובמה כי "זה לא יהפוך את ישראל למקום בטוח יותר", והוסיף כי "צעדים מהסוג הזה הופכים את המאמצים להביא שלום לאזור לקשים עוד יותר, ומובילים לתסכול פלסטיני - באופן שעלול להיות מסוכן מאוד".

אמש גינה גם דובר הבית הלבן בחריפות את החלטת משרד הפנים בנוגע לבנייה בגילה. הדובר רוברט גיבס אמר כי "בזמן שאנחנו עובדים על חידוש המשא ומתן, הפעולות הללו מקשות על מאמצינו להצליח". עוד נמסר, כי ארצות הברית מתנגדת לדפוס הפעולה הישראלי של פינוי והריסת בתים פלסטינים בירושלים.

גם בריטניה גינתה את הבנייה. בהודעת משרד החוץ הבריטי נמסר כי "הסכם שלום אמין כולל את ירושלים כבירה משותפת. הרחבת ההתנחלויות בשטח כבוש במזרח ירושלים מקשה על השגת העסקה". צרפת הצטרפה אף היא לעמדת ארצות הברית ושר החוץ הצרפתי, ברנאר קושנר המבקר בישראל גינה היום את ההחלטה ןקרא לישראל לנהל משא ומתן "פנים מול פנים" עם הפלסטינים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש אמש (שלישי) ממזכיר הממשלה צביקה האוזר להנחות את השרים ואת סגני השרים, שלא להתבטא בנושא הרחבת הבנייה בשכונת גילה בירושלים. הנימוק של נתניהו: "אין מה להוסיף מעבר למה שנאמר אתמול". ההנחיה של ראש הממשלה ניתנה לאחר התגובה שהוציא הערב סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס) ולפיה, "ארצות הברית נוהגת כמו פיל בחנות חרסינה ביחסה לגילה". אמש הוציאה לשכת ראש הממשלה הודעה ובה נכתב כי "מדובר בהליך שגרתי, שמתקיים בוועדה המחוזית, לאישור בנייה בשכונת גילה בירושלים. אישורי בנייה בתחומים המוניציפאליים של ירושלים, כמו גם בערי ישראל האחרות דוגמת תל אביב וחיפה, אינם מגיעים לשולחנו של ראש הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully