וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק: בית ההשקעות פסגות בדרך למכירה

רותם שטרקמן

18.11.2009 / 16:27

שלוש שנים לאחר רכישתו מידי בנק לאומי תמורת 1.3 מיליארד שקל, קרן יורק במגעים למכירת בית ההשקעות לפי שווי של 2.7 מיליארד שקל לקרן איפקס ולקרן זרה נוספת

הסיבוב של קרן יורק בשוק ההון הישראלי בדרך להשלמה. שלוש שנים לאחר רכישת פסגות מידי בנק לאומי תמורת 1.3 מיליארד שקל, הקרן במגעים למכירת בית ההשקעות לפי שווי הגבוה מ-2.7 מיליארד שקל. המגעים מתנהלים מול קרן איפקס וקרן זרה נוספת. מנהלי איפקס ערכו בימים האחרונים פגישות בבנקים מקומיים על מנת לבדוק האפשרות לממן את העסקה. פסגות הוא בית ההשקעות הגדול בישראל - חצה השבוע היקף ניהול נכסים של 120 מיליארד שקל.

קרן יורק השקיעה בפסגות בספטמבר 2006 כ-650 מיליון שקל, וקיבלה בתמורה 100% מהמניות. את שארית ההשקעה (650 מיליון שקל) שילמה פסגות עצמה באמצעות הגדלת החוב. מאוחר יותר, במסגרת העסקה לרכישת קופות הגמל גדיש, יורק ביצעה הקצאה של כ-20% מהמניות לבעליה - קרן פליינפילד. במסגרת עסקה שנייה שביצעה פסגות לרכישת קופות הגמל של פריזמה, הקצתה קרן יורק לקרן מרקסטון 24% ממניות פסגות, כך שכיום מחזיקה קרן יורק רק בכ-56% ממניות בית ההשקעות.

תגובת קרן איפקס: הקרן מאמינה בשוק הישראלי ובודקת חברות לרכישה ולא נוהגת להגיב בעניין חברות ספציפיות.

תגובת יורק: פסגות ביסס את מעמדו כבית ההשקעות המוביל בישראל. בעלי השליטה בו מקבלים מדי פעם הצעה למכור אותו, אך קרן יורק לא קיבלה שום החלטה על מכירת החזקותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully