וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק: "זו היתה טעות להגיע לישראל"

איש העסקים שנידון בצרפת לשש שנות מאסר העניק ראיון לעיתון רוסי, בו סיפר כי טעה כשלא עבר בשנת 2000 מצרפת לרוסיה. "מדינתי היא צרפת, בישראל הפסדתי"

איש העסקים ארקדי גאידמק, שנידון לפני כשלושה שבועות בצרפת לשש שנות מאסר, העניק ברוסיה ראיון לעיתון "ודמוסטי". במהלך הראיון אמר גאידמק כי בשנת 2000 הוא ביצע טעות כשבחר להגיע לישראל במקום לעבור ישירות ממקום מושבו הקודם צרפת לרוסיה, שבה הוא שוהה כעת. "אני חושב שזאת היתה טעותי", אמר גאידמק, "חשבתי שאחכה זמן מה בישראל, ואז אוכיח את חפותי. הייתי צריך לנסוע לרוסיה. האויבים שלי בצרפת שברו אותי תוך 10 שנים".

גאידמק הביע בראיון געגועים לצרפת ובעיקר לפריז. לדבריו, "אני בנפשי פריזאי. לא חייבים להיות צרפתי כדי להיות פריזאי. זו מדינתי, גרתי בה את רוב חיי הבוגרים. אם זה היה תלוי בי, הייתי חוזר לשם היום". על המעבר לרוסיה בשנת 2008 סיפר גאידמק כי "עזבתי את ישראל, מכיוון שהייתי חייב להחליף אווירה. מעבר לכך, בריאותי התרופפה, לא יודע היכן אחיה, בינתיים אני חי ברוסיה".

גאידמק התייחס בראיון למעבר שלו לישראל בשנת 2000, לאחר שהוגש נגדו בצרפת כתב אישום. "בהתחלה לא עשיתי כלום, שתיתי יין. הבאתי איתי המון יין מצרפת, עד עכשיו לא שתיתי את הכל. כיוון שהתיק היה פוליטי, הצרפתי יצרו קשר עם שירותי ביון ישראליים. החלו שליליות עליי בעיתונות וכדי להתחבב על הישראלים קניתי את מועדון הכדורגל הפופולרי במדינה, בית"ר ירושלים".

בהמשך הראיון נשאל גאידמק על חברת הייעוץ שהקים עם ראש המוסד לשעבר דני יתום, על עסקיו עם לב לבייב ועל כך ששמו נקשר בהלבנת כספים דרך בנק הפועלים. בנושא זה אמר גאידמק כי "העסק עם הבנק היה כזה: מנהל לשעבר באחת מחברות הכימיה שלי בקזחסטן החליט לקנות מפעל הולנדי. כיוון שהוא היה שכיר ולא היו לו ערבויות בנקאיות, ביקשתי להפוך לערב שללו. באמצעות מכתבי ערבות, הוא הצליח לבצע מו"מ ולקנות בכספי בנקים שונים את החברה ההולנדית".

גאידמק הוסיף כי "עכשיו חושבים שזו הלבנת כספים, אחרת למה בנק הפועלים נתן מכתבי המלצה? הפועלים המליץ לקונה החברה. בסופו של דבר, כידוע, באחד באוקטובר החליטה פרקליטות המדינה בישראל להאשים אותי בהלבנת הון ופשיעה".

על החלטתו להתמודד לראשות עיריית ירושלים בשנת 2008 אמר גאידמק כי "התחלתי לעסוק בפעילות חברתית והחלו להריץ נגדי קמפיין יחסי ציבור. הייתי הבעלים של קבוצת כדורגל פופולרית ובית חולים במרכז ירושלים ובזמן המלחמה הוצאתי מאזור הירי 27 אלף בני אדם. תוך 48 שעות בניתי מחנה פליטים, הסעתי אותם באוטובוס. בישראל הייתי האזרח היחיד שקיבל אות הערכה צבאי, אבל בסופו של דבר הסתבר שהפסדתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully