וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה בכנסת: לאסור הכנסת סלולרי לכיתה

פנחס וולף

18.11.2009 / 13:13

לפי הצעת חוק של ח"כ חיים כץ, תלמידים לא יוכלו להכניס יותר טלפונים ניידים לבתי הספר היסודיים ולחטיבות הביניים. המטרות: "להגן על בריאות הילדים ולשמור על מהלך הלימודים התקין"

התלמידים לא יוכלו להכניס טלפונים ניידים לבתי הספר - כך קובעת הצעת חוק שהניח היום (רביעי) על שולחן הכנסת ח"כ חיים כץ (ליכוד). לדברי כץ, מטרת החוק היא "למנוע שימוש במכשירי טלפון נייד בתחומי מוסדות החינוך, לשם הגנה על בריאות התלמידים ושמירה על מהלך הלימודים התקין".

לפי הצעת החוק, מנהלי בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים לא יאפשרו להכניס לבתי הספר טלפון נייד או לעשות בו שימוש כלשהו בתחום בית הספר. עם זאת, הצעת החוק קובעת כי מנכ"ל משרד החינוך יוכל לתת אישור מיוחד לשימוש בנייד במקרים מיוחדים.

אם ההצעה תעבור בכנסת בקריאה שנייה ושלישית, החוק ייכנס לתוקפו משנת הלימודים הבאה, תשע"א. כץ הביע תקווה שהצעת החוק תזכה לתמיכת הממשלה, משום שלטענתו, "מדובר בצו שעה של ממש ובסכנה בריאותית לילדים".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי"מחקרים מדעיים שנערכו בישראל ובעולם מצביעים על נזקים בריאותיים הנגרמים לילדים בעקבות שימוש בטלפון נייד. כמו כן, השימוש הגובר בטלפון נייד בקרב תלמידים פוגע פגיעה קשה בהתנהלות השיעורים וברמתם. הצעת החוק נועדה למנוע שימוש בטלפון נייד על ידי תלמידים במוסדות לחינוך יסודי ובחטיבות הביניים במהלך שעות הלימוד, על מנת להגן על בריאותם ולאפשר לצוות המורים לנהל שיעורים ללא הפרעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully