וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת: "דם הפוליטיקאים הפך להפקר"

18.11.2009 / 11:49

ריבלין תקף בחריפות את סקר "מצעד המושחתים", לפיו השרים ליברמן וישי נתפסים כמושחתים ביותר בעיני הציבור. לדבריו, "זה בלתי נסבל. גם לנו יש משפחה, ילדים ונכדים"

"דמם של הפוליטיקאים הפך להיות הפקר". כך אמר היום (רביעי) יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין, בתגובה לסקר "מצעד המושחתים" שהתפרסם אתמול. לפי הסקר, 58% מהנשאלים סבורים כי התנהגותו של שר החוץ אביגדור ליברמן היא "מושחתת עד מושחתת מאד". במקום השני ניצב שר הפנים אלי ישי (52%), ואחריהם בסדר יורד: שר התחבורה ישראל כץ (39%), ראש הממשלה בנימין נתניהו (39%), שר הביטחון אהוד ברק (37%) ולימור לבנת (32%).

בפתח ישיבת מליאת הכנסת הבוקר, תקף ריבלין בחריפות את הסקר ואמר כי, "כאשר הסקר אינו מתבסס על עובדות אלא על תחושות הציבור, נוצר מצב מעוות שבו אנשים שמעולם לא נחשדו כשליחי ציבור, שמם יצא לרעה, כי כך זו ההרגשה".

"מה זה ההרגשה של הציבור? לדוגמה, שני חברי כנסת ערבים (אחמד טיבי ומוחמד ברכה – פ"ו) שלא פקפקו בניקיון כפיהם אבל הם מוכרזים כמושחתים. שר בישראל שעוסק בצרכי ציבור באמונה פתאום, אולי בגין התייחסותו לקבוצה מסוימת, יוצא שמו לרעה כגדול המושחתים. הדברים הללו פוגעים פגיעה קשה באמון הציבור. אנחנו מחויבים בשליחותינו המוסרית מתוך הבנה שהציבור יכול לבקר אותנו ואנחנו בזכוכית מגדלת, אבל גם אנחנו במקום שיש לנו משפחה, ילדים ונכדים".

לדברי יו"ר הכנסת, "מה שהציבור חושב הופך את הדבר לבלתי נסבל בבחינת הפיכת דמם של פוליטיקאים הפקר. כאשר אתה מפרסם מה שהציבור חושב אתה מפרסם דיבה. נכון שלא פעם הכנסת נותנת חומר בידי דעת הקהל והרבה פעמים זכינו לשם רע בגין פעילותנו, אבל תמיד ייחסו את זה לכנסת כולה ולא לחבר הכנסת שעשה את אותו מעשה. השפלתה של הכנסת איננה במקום. לא ייתכן שדמם של פוליטיקאים ייהפך להפקר". בתום נאומו של ריבלין, עלה ח"כ טיבי לדוכן הכנסת והודה לו בשמו ובשם ח"כ ברכה על דבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully