וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי חיית לילה

ריבי מאיר, ריני חביב-עמירן

18.11.2009 / 9:53

החתול ער כל הלילה ומשגע אתכם? אל דאגה, ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים, עונות לשאלות שלכם

שלום. יש לי שני חתולים בבית. לאחרונה הם לא נותנים לנו לישון בלילה. הם שוברים דברים בבית והורסים חפצים יקרי ערך, והכול כדי שנתעורר, היות והם כבר למדו שאנחנו מתעוררים מהרעש. אחרי שאנחנו מתעוררים, הם מפסיקים. ניסינו ספריי על מנת להרחיק אותם ממקומות, אך זה לא

שלום רב. חתולים הם חיות "ליליות", כלומר – שעות העירות הטבעיות שלהם הן בשעות החשיכה. אלו השעות בהן הם במיטבם. תחילה, חשוב לדעת שיש הרבה מאד מה לעשות והכל באופן חיובי בלבד. לא כדאי לעשות פעולות שליליות כמו התזת מים, ספריי, צעקות, גערות, נעילה בחדר נפרד למשך הלילה ועוד מעשים מסוג זה הנובעים מתסכול.

כל פעולה שלילית תמיד משיגה את ההיפך – כלומר, גורמת ללחץ נוסף אצל החתולים, אשר בפעולותיהם המקוריות מנסים לפרוק לחצים. עניין נוסף אשר חובה לזכור, חתולים לא עושים "דווקא". הם לא עושים מעשה כלשהו מתוך כעס, לא מתוך קנאה ולא מתוך רגשות שליליים אחרים.

מומלץ לקרוא חומר בעניין המפרט את הפעילויות הדרושות. יש באתר שלנו כתבה שלמה בנושא. הפעלה "חתולית" של החתולים היא באמצעות משחקים ופעילויות איתכם. חכות יעילות, אשר מריצות אותם לאורך כל הבית וגם לגובה. ולאחר מכן ניתן להשאיר פעילויות/משחקים, אשר הם יכולים בעזרתם להעסיק את עצמם לאורך זמן. מנהרה ארוכה מאד (לא פחות מ-1.30 מטר) עם מספר פתחים, למשל. אפשר גם להחביא חטיפים במקומות שונים בבית.

יש להיעזר במחשבה, יצירתיות, אהבה והבנה מצידכם – והחתולים וגם אתם תהיו מאושרים בלילה וגם ביום כמובן.
בנוסף, לפני שאתם הולכים לישון אפשר לתת אוכל טעים ובריא בשפע ובצלחות נקיות. מזון מעולה יספק לחתולים אנרגיה זמינה ומעולה לשובע בריא ואמיתי לאורך זמן, וכך לא ייווצר מצב בו הם מעירים אתכם בלילה גם מתוך רעב.

זהו הזמן והמקום להראות שאתם אוהבים את החתולים בדיוק כמו שהם, ועושים מה שצריך כדי לסייע להם לחיות חיי איכות בשעות הטבעיות שלהם.

שלום, אני גרה בארצות הברית, ויש לי חתול צעיר בן שנה. הוא בעל החיים היחיד בבית, והוא לא ממש רגיל לחיות אחרות. בקרוב אני מתכננת נסיעה לארץ לתקופה של חודשיים, ואני ממש מתלבטת האם לקחת אתו איתי, או להשאירו בפנסיון. הבעיה היא שהוא מאוד קשור אלי, ואני לא יודעת

שלום רב גם לך ותודות על השאלה החשובה מארה"ב. בלי לדעת את כל הפרטים המלאים על החתול, אופיו וההיסטוריה שלו – אפשר לומר לך שמקצועית, נכון יותר שהוא יישאר בפנסיון טוב שאת תבחרי בקפדנות עבורו בארה"ב, וכמובן יחזור אליך כאשר תחזרי לביתך בארה"ב. אם שהייתך בארץ היא אכן לחודשיים בלבד באופן ברור ואין סיכוי שתאריכי שהות זו ואם הוא צעיר, בריא בגופו ובנפשו ולא עבר טראומות מיוחדות בהיותו צעיר – אז יהיה לו קל יותר להתאקלם לפנסיון מצויין מאשר לעבור נסיעה ארוכה ולגור בבית בישראל לזמן קצר ואז לחזור איתך.

חשוב מאד שתבחרי עבורו פנסיון מומלץ, מרווח (כל חתול חייב לקבל חדר עבור עצמו עם כל הציוד המתבקש וכמובן מיזוג או חימום לפי האזור בו אתם גרים ותקופת השנה), בטוח לחלוטין מבריחה, מלא אהבה של בעלי המקום וחשוב גם כן שהפנסיון יהיה צמוד לביתם הפרטי ויהיה בהשגחה במשך 24 שעות ביממה.

חפשי מקום מומלץ ע"י וטרינרים ועמותות למען בע"ח בארה"ב, ובקרי שם בעצמך כדי להתרשם מהאווירה, ממצב החתולים (פיזי ונפשי), וכמובן – תני לעצמך להרגיש מה החתול שלך ירגיש שם והאם המקום מספיק בטוח, מרווח ואוהב. בהצלחה וכל טוב וכמובן נשמח לייעץ, אם תרצי לשאול שאלות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully