וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך שנה: 44,425 ילדים עברו התעללות

פנחס וולף

18.11.2009 / 10:01

כך עולה מנתוני המועצה לשלום הילד לשנת 2008. ח"כ דנון: "הגיע הזמן שמערכת המשפט בישראל תתעשת ותחמיר בצורה ניכרת את הענישה במתעללים"

44,425 ילדים בישראל היו חשופים למעשי התעללות והזנחה במהלך שנת 2008. כך עולה מנתונים של המועצה לשלום הילד, שהוצגו היום (רביעי) בוועדה לזכויות הילד בכנסת. הוועדה קיימה דיון לציון 20 שנים לחקיקת החוק למניעת התעללות בקטינים ובחסרי ישע. מהנתונים עולה עוד, כי יותר מ-97% מהדיווחים נמצאו אמינים.

מדובר בעלייה עקבית ודרמטית בדיווחים על מקרי התעללות מאז שהחוק עבר בכנסת. בשנת 1990 דווחו לפקידי הסעד מאות מקרים בלבד, ובשנת 1995 עלה מספר הדיווחים ל-17 אלף. בשנת 2000 דיווחו כבר יותר מ-32 אלף ילדים על התעללות והזנחה. ב-20 השנים האחרונות פותחו שירותים למען הילדים שעברו התעללות, ונכון להיום פועלים ברחבי הארץ שמונה מרכזי חירום. בשנת החקיקה, 1989, לא היה בארץ אפילו מקלט חירום אחד.

עוד עולה מהנתונים כי 36.5% מהדיווחים שהגיעו לפקידי הסעד מתייחסים לילדים בגילאי 6-11, 24.4% לילדים בגילאי 12-14, ו-20.4% מתייחסים לילדים בגילאי 0-5. בקרב גילאי 15-17 התקבלו 19% מהפניות. הנתונים מצביעים על כך שהזכרים (55.9%) מוזנחים יותר מהנקבות (44.1%). עוד נודע כי ב-32.4% מהמקרים, מעורבים שני ההורים בפגיעה בילד.

"הנתונים מראים באופן ברור כי החוק סייע רבות להגברת המודעות הציבורית לתופעה של התעללות בילדים, והראיה לכך היא שיעורי הדיווח אשר עלו מאז חוקק החוק ועד היום בצורה מדהימה", כתבו עו"ד אביבית אהרונוף-ברקאי ויפה ציונית שריכזו את הנתונים.

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ דני דנון (ליכוד) תקף בחריפות את מערכת המשפט בעקבות הנתונים ואמר לוואלה! חדשות כי "הנתונים מצביעים על כך שמערכת המשפט רואה בשוויון נפש את ההתעמרות בקטינים ובחסרי ישע. כאשר מערכת המשפט רוצה להחמיר בענישה, היא יודעת את הדרך לכך, כמו שראינו במקרי עצורי ההתנתקות. הגיע הזמן שפרקליטות המדינה ובתי המשפט יתעשתו ויחמירו בצורה ניכרת את הענישה במתעללים. רק כך, יקטן מספר הקטינים וחסרי ישע שעוברים התעללות".

החוק למניעת התעללות בקטינים ובחסרי ישע, הגיע לכדי מימוש בעקבות מקרה שאירע בחודש פברואר 1989. מורן, פעוטה בת שלוש מטבריה, מתה בבית החולים רמב"ם בחיפה לאחר אשפוז שנמשך ארבעה חודשים. לאחר מכן התברר כי מותה נגרם בעקבות התעללות ממושכת מצד דודה. ועדה בראשות חבר הכנסת לשעבר יצחק לוי הגישה 36 המלצות שונות בעניין ולאחר דיונים שארכו תשעה חודשים, אושר החוק שנוסח על ידי המועצה לשלום הילד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully