וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיילין כועסת על הרגליים הסקסיות שלה

תמונת שער של "ניוזוויק" בה נראית המועמדת לשעבר לסגנות נשיאות ארה"ב במכנסונים קצרים במיוחד, גרמה לה לפרסם תגובה זועמת בעמוד הפייסבוק שלה

בפעם השנייה מאז פרצה לזירה הפוליטית הלאומית בארצות הברית, תמונה של שרה פיילין על שער מגזין "ניוזוויק" מעוררת סערה במדינה. פיילין עצמה, לשעבר המועמדת הרפובליקאית לסגנות נשיאות ארצות הברית, הביעה הסתייגות מהתמונה והגדירה אותה אמש (שלישי) בעמוד הפייסבוק שלה כ"סקסיסטית" וטענה שהיא "הוצאה מהקשרה".

התמונה פורסמה לראשונה באוגוסט במגזין "עולם הריצה" ומושלת אלסקה לשעבר נראית בה לבושה במכנסוני ריצה קצרים, כשהיא מציגה את רגליה הארוכות והחטובות. בפרסום הראשוני שלה היתה התמונה חלק ממצגת שלמה של תמונות שליוותה כתבת פרופיל על פיילין, בה היא סיפרה על אהבתה לספורט ולריצה. בפרסום בניוזוויק מלווה התמונה מאמר בו מנותח מצבה הפוליטי של פיילין, תחת הכותרת "כיצד פותרים בעיה כמו שרה?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוד השער של "ניוזוויק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הבחירה בתמונה לעמוד השער השבועי של ניוזוויק היא מצערת", כתבה פיילין הלילה בעמוד הפייסבוק שלה, "כאשר זה מגיע ל'שרה פיילין', מגזין ה"חדשות" נוטש את ההתמקדות בעיקר ועובר לעסוק בטפל. כתבת הפרופיל ב"עולם הריצה" עבורה צולמה התמונה עסקה בבריאות וכושר – נושאים להם אני נאמנה והם חשובים לאומה שלנו. הגישה של ניוזוויק להוציאה אל מחוץ להקשרה היא סקסיסטית ומאוד צפויה", הוסיפה פיילין, "אם ניתן ללמוד משהו מהפרשה היא שאסור לשפוט ספר על פי העטיפה שלו, המוצא שלו, או צבע עורו. התקשורת תעשה הכל כדי למשוך תשומת לב, אפילו במחיר של הוצאת דברים מהקשרם".

עורך ניוזוויק ג'ון מיקהאם מסר בתגובה לדברים, כי הבחירה בתמונה היתה פשוט משום שהיא היתה "התמונה הכי מעניינת שמצאנו כדי להאיר את הנושא של כתבת השער, כפי שאני עושים תמיד. אנו בוחרים את תמונת השער של כל דמות ציבורית, גבר או אישה, על פי העובדה שהיא מצליחה לבטא את מה שאנו מנסים להגיד. זוהי גישה בלתי מגדרית בעליל".

התמונה עוררה גל של גינויים בקרב גורמים שמרנים במדינה ושבחים מגורמים ליברליים. אחד מהפרשנים השמרנים הגדיר אותה כ"סף נמוך חדש עבור המגזין המשוחד" וטען כי לניוזוויק יש היסטוריה של הצגת נשים ליברליות כ"גיבורות של הדור החדש" לעומת נשים שמרניות כמו פייילין שמוצגות כ"משוגעות וטיפשות". לעומת זאת, גורמים ליברליים אמרו כי תמונת השער היא "גאונית, כיוון שהיא משתמשת בתמונה שבה פייילין היא ללא ספק משתתפת פעילה", מה שמוכיח לדבריהם "כמה רחוק היא תהייה מוכנה ללכת במסע לקידום עצמי, תוך התחמקות מהביקורת שהייתה סופגת לו היתה חושפת עצמה בצורה כזו בצורה גלויה יותר".

אין זו הפעם הראשונה שתמונת שער של פיילין במגזין מועררת סערה. בגיליון אוקטובר 2008 פורסמה תמונת תקריב של פני המועמדת לסגנות נשיאות ארצות הברית, ללא שעברה תיקונים בעזרת תוכנות עריכה דוגמת פוטושופ, כפי שנהוג לעשות. תומכי פיילין טענו אז כי זה נעשה בכוונה, כדי להבליט חלק ממגרעותיה, כמו הקמטים סביב עיניה.

לא חושבת כעת על התמודדות לנשיאות

פיילין השיקה השבוע את מסע יחסי הציבור לספר האוטוביוגרפי החדש שלה בראיון אצל אופרה וינפרי. לדבריה, היא אינה חושבת כעת על התמודדות לנשיאות בעוד שלוש שנים, אם כי היא אינה פוסלת את האפשרות לחלוטין.

אתמול ייצא לדוכנים ספרה של פיילין "Going Rogue", ומושלת אלסקה לשעבר שלא הצליחה להיבחר לסגנית נשיא ארצות הברית בשנה שעברה מלווה את הפרסום במסע יחסי ציבור ברחבי המדינה. התחנה הראשונה היתה בראיון אצל אופרה וינפרי, שהיתה אחת התומכות הבולטות של ברק אובמה בבחירות.

לדברי פיילין, היא שמה דגש כעת על הבחירות לקונגרס בשנה הבאה כדי לסייע לרפובליקאים להתאושש מהמפלה של 2008, ועל כן היא לא חושבת על התמודדות לנשיאות. "אני מתרכזת ב-2010 כיוון שיש נושאים שצריך להתמודד אתם", אמרה. "אני לא יודעת מה אני אעשה ב-2012. זה לא נמצא כעת על המכ"ם שלי".

סקר של וושינגטון פוסט ורשת ABC שנערך השבוע גילה כי 60% מהאמריקאים סבורים שפיילין לא כשירה להיות נשיאת ארה"ב, כאשר 52% הגדירו אותה במונחים בלתי חיוביים. עם זאת, בקרב הרפובליקאים היא זוכה לתמיכה של 76%.

בראיון התייחסה פיילין לראיונות השנויים במחלוקת שקיימה עם קייטי קוריק מרשת CBS לפני הבחירות, שגרמו לירידה בפופולאריות שלה. לדברי המושלת לשעבר, השאלות של קוריק "הטרידו" אותה ועל כן גרמו לה להיראות לא מתאימה לתפקיד הבכיר. "חשבתי שהיא שואלת על השבט הניאנדרטלי באלסקה", הסבירה פיילין את תשובתה "אני רואה אותם מהחלון" בתשובה לשאלה על יחסה לרוסים.

גם לוי ג'ונסטון, אבי הנכד של פיילין שהפך לאחד ממבקריה, אינו יוצא נקי מהראיון. פיילין הבהירה כי אינה רוצה להתייחס לביקורות, לפיה בתה לא אם טובה ולא רעייה טובה. "אנחנו לא צריכים להתעסק עם מה שהוא עושה: מעודד פורנו", אמרה פיילין בהתייחסה לצילומי העירום שלו במגזין פלייגירל. "הוא גם אמר שלא הלכתי למשחקי הוקי. זה כל כך לא נכון".

הספר, שכבר הודפס ב-1.5 מיליון עותקים וצפוי להפוך לרב מכר, עורר סערה בימים האחרונים אחרי שהתפרסמו קטעים, מהם עולה ביקורת של פיילין על מנהלי הקמפיין של ג'ון מקיין לנשיאות. עוזריו של מקיין הכחישו את הטענות ואמרו כי מדובר בשקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully