וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המכשול לעסקת שליט: שחרור ערבים-ישראלים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.11.2009 / 8:58

לדברי מקורות פלסטינים, המכשול היחיד לגיבוש עסקת חילופי שבויים הוא סירובה של ישראל לשחרר עשרות ערבים-ישראלים. "חמאס עומד על שחרורם, כי חלקם משתייכים לזרוע הצבאית שלו"

מקורות פלסטינים דיווחו היום (רביעי) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, כי בתקופה האחרונה הושגה התקדמות במגעים לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. לדברי המקורות, המכשול היחיד שנותר לפני חתימה על העסקה הוא סירובה של ישראל לשחרר עשרות אסירים ערבים-ישראלים מהכלא במסגרת העסקה.

לטענת המקורות, ישראל הבהירה למתווך הגרמני כי שחרור אותם אסירים יפגע בביטחון המדינה בכך שהוא יעודד ערבים-ישראלים נוספים לבצע פיגועי טרור נגד מטרות ישראליות. "חמאס עומד על כך שהאסירים הללו ישוחררו במסגרת העסקה, משום שחלקם משתייכים לזרוע הצבאית שלו ואף ביצעו פיגועים בלב ישראל בין השנים 2001 ל-2004", מסרו.

אתמול אמר מחזיק תיק "שליט" בחמאס, ד"ר אוסאמה אל-מזייני, כי המשא ומתן לגיבוש עסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט נמצא במלוא תנופתו וכי המתווך הגרמני מסייע לצדדים להתגבר על כל המכשולים. הוא סירב למסור פרטים נוספים. "הארגון קיבל החלטה שלא למסור פרטים נוספים כדי שהמשא ומתן לגיבוש עסקה לא ייפגע לרעה. העסקה התעכבה במשך שלוש שנים בגלל התקשורת. אם ברצוננו להצליח ועל מנת שאסירינו יראו אור יום, עלינו לשמור על שקט", אמר.

בניגוד לדבריו של אל-מזייני, ביום שני הכחיש בכיר חמאס ונציג הארגון בלבנון, אוסאמה חמדאן, את הדיווח בעיתון הגרמני "דר שפיגל" לפיו הושגה התקדמות משמעותית במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט. "הדברים אינם נכונים", אמר חמדאן לאתר חדשות פלסטיני. "לא הושגה התקדמות במגעים. המשא ומתן נמשך והוא טרם הגיע להכרעה". לדבריו, חמאס אינו מוותר על התנאים שאותם הציב במסגרת העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully