וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "לפעול נגד המסיתים לסרבנות"

18.11.2009 / 12:42

המשנה לרה"מ תקף את הסרבנים בחטיבת כפיר וקרא לגורמי אכיפת החוק לפעול נגד הרבנים שהסיתו אותם. לדבריו, "צה"ל אינו צבא כבקשתך, ואי אפשר שכל חייל יעשה מה שהוא רוצה. אחרת לא תהיה לנו מדינה"

AP

(צילום: שי מכלוף)

המשנה לראש הממשלה, השר משה בוגי יעלון, מתח היום (רביעי) ביקורת חריפה על גילויי הסרבנות בצה"ל וקרא לגורמי אכיפת החוק לפעול נגד הסרבנים. בדברים שנשא בפני מתגייסים במכללת ספיר בשדרות אמר יעלון: "ב-37 שנות שירותי בצה"ל לא תמיד שירתי תחת ממשלות שאליהן הצבעתי, אך היה לי ברור שיש דרג שמקבל החלטות ואני אמור לבצע. צה"ל אינו צבא כבקשתך, ואי אפשר שכל חייל יעשה מה שהוא רוצה. אחרת לא תהיה לנו מדינה".

"אני קורא לרבנים", אמר יעלון, "לא לבלבל ולהסית חיילים 'לסרבנות על בסיס פוליטי' ולגרור אותם לדיון הפוליטי בהיותם לובשים מדים. זהו עיקרון ברזל. אני קורא לגורמי אכיפת החוק גם לפעול כנגד אלה שמסיתים לסרבנות בצבא".

הבוקר פורסם כי האלוף אבי זמיר, ראש אגף כוח האדם בצה"ל, נפגש באחרונה עם ראשי ישיבות ההסדר. בפגישה אמר זמיר לרבנים כי "האירועים בחטיבת כפיר עלולים ליצור קרע משמעותי ולפגוע במעמדו של צה"ל כצבא העם". הפגישה התקיימה על רקע גילויי הסרבנות האחרונים שנחשפו בשניים מגדודי חטיבת כפיר.

בצה"ל אמרו בתגובה לשאלת וואלה! חדשות כי במהלך הפגישה, הדגיש האלוף זמיר בפני ראשי ישיבות ההסדר את חומרת המעשים החריגים. בין היתר אמר זמיר כי "המעשים החריגים הללו, עלולים לפגוע במשמעת ובסמכות המפקדים, שהינם ערכים עליונים בצה"ל". על אף שבפגישה הביעו חלק מהרבנים עמדה נחרצת נגד סרבנות, בצה"ל דורשים מראשי הישיבות לגבש דרך פעולה מעשית והחלטית על מנת להתמודד עם התופעה.

רק לאחר שצה"ל ישמע מהרבנים על הצעדים שבכוונתם לנקוט, ישקלו באכ"א את דרך הפעולה מול ישיבות ההסדר. בצה"ל חוששים מהתפרצות גל של חיילים, בעיקר דתיים, שיילכו בעקבות מעשיהם של חיילי חטיבת כפיר. מספרם הגדול באופן יחסי של חיילים דתיים המשרתים בחטיבה, מעלה חשש להמשך גילויי סרבנות, בעיקר נוכח העובדה שחלק ניכר מהם מתגוררים ביהודה ובשומרון. בצה"ל חוששים מעלייה ניכרת של סירובים על רקע פינוי מסיבי יותר של מאחזים בלתי חוקיים.

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, בוגר ישיבת ההסדר הר עציון, אמר לוואלה! חדשות כי הוא נותן גיבוי מלא לאיגוד ישיבות ההסדר. לדבריו, "ישיבות הסדר זה אחד מהמפעלים לתפארת, שמדינת ישראל צריכה להתגאות בהם. בוגרי הישיבות ותלמידיהן מהווים חלק חשוב ביותר בעמוד השדרה של צה"ל. כל מי שתוקף את ישיבות ההסדר כדאי שישקול שוב מה תרומתו של המפעל הזה לעוצמה של צה"ל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סמל, דוגמה ומופת לשאר החיילים בצה"ל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל נמשך מתן הגיבוי מהימין לחיילים שהניפו שלט נגד פינוי יישובים בבסיס גדוד נחשון באדוריים. אתמול הופץ בהתנחלות כוכב יעקב, שבה מתגורר אחד החיילים המעורבים גילוי דעת המחזק את ידיו. בגילוי הדעת נכתב כי "אנו מחזקים את ידי החיילים הנאמנים שהניפו את השלט וגאים בכך שאחד מהחיילים הוא מיישובינו. אנו שולחים לו ולחבריו את תמיכתנו ורואים בו סמל, דוגמה ומופת לשאר החיילים בצה"ל".

על גילוי הדעת חתמו כבר עשרות מתושבי ההתנחלות. בתגובה לדברים אמר ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) כי "האיומים על סגירת ישיבות ההסדר מלמדים שהשמאל בישראל איבד כל חוש אחריות. אני רוצה להזכיר להם שהבנים של אולמרט לא יחליפו את הנאמנות והמסירות של גיבורי ההסדר שעומדים תמיד בקו הראשון".

עדכון ראשון: 8:33.

לפניות ליהושע בריינר: joshjosh@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully