וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד: להעלות דירוג האשראי של ישראל ל-AA מינוס

מוטי בסוק

18.11.2009 / 7:48

שר האוצר שטייניץ לא מסתפק ביציבות הדירוג של ישראל ברמה "A יציב" ע"י החברות המובילות ומסמן יעד שאפתני לשנה הבאה: להעלות הדירוג ברמה אחת. "מצבנו טוב ביחס לרוב המדינות המתפתחות"

שר האוצר, יובל שטייניץ, סבור כי דירוג האשראי הבינלאומי של ישראל כיום צריך לעלות בשנה הקרובה ברמה אחת ל-AA מינוס - הדירוג הגבוה ביותר של ישראל אי פעם. גם החשב הכללי באוצר, שוקי אורן, סבור כי מצבה הכלכלי הטוב של ישראל מצדיק העלאה כזו בחברות דירוג האשראי הבינלאומי.

שטייניץ אמר כי בשנה הבאה בכוונתו לשכנע את חברות דירוג האשראי הבינלאומי (מודי'ס, פיץ' ו-S&P) כי מצבה הטוב של כלכלת ישראל, שהשתפר בחודשים האחרונית יחסית לרוב המדינות המפותחות בעולם, מחייב העלאה בדירוג שלה. לשם השוואה, הדירוג של קפריסין הוא AA מינוס. להעלאת הדירוג חשיבות כלכלית, שכן היא תביא להורדת הריבית שהממשלה משלמת בשווקים הבינלאומים עבור אשראי, ולהורדת הריבית לחברות ישראליות הפעילות בחו"ל.

בשנים האחרונות נמנעות חברות דירוג האשראי הבינלאומי מהעלאת הדירוג של ישראל בשל מצבה הגיאו-פוליטי הרגיש. עם זאת, ישראל הוכיחה כי היא יודעת להתמודד היטב עם משברים כמו מלחמת לבנון השנייה, מבצע עופרת יצוקה והמשבר הכלכלי.

לדברי שטינייץ, ישראל התאוששה מהר מאוד מהמשבר הכלכלי העולמי, מעבר לכל הערכות המוקדמות בחו"ל ובישראל. הצמיחה במשק ברבעון השלישי כפי שפורסמה שלשום, 2.2%, היא אחת ההוכחות המובהקות לכך. להערכת שר האוצר המשק יצמח ברבעון הרביעי אף מעבר ל-2.2%.

בשיחה עם פרופ' נוריאל רוביני, מהכלכלנים הבולטים בעולם כיום, אמר שטייניץ כי מצבה של כלכלת ישראל טוב מזה של רוב הכלכלות המובילות בעולם, גם מכיוון שנכנסה למשבר העולמי במצב טוב יותר, אבל גם כיוון שהגישה שלה למשבר היתה שונה. לדבריו, רוב המדינות פעלו מתוך פאניקה כדי להציל את הכלכלה הטובעת שלהן ו"זרקו למים" כמעט כל דבר, כולל סכומי כסף אדירים. לדבריו, ישראל לא שפכה כסף למשק בלי אחריות, ולא זרקה כספים לאזרחים.

שטייניץ הדגיש בשיחתו עם רוביני כי "נקטנו במתודה שונה של התמודדות עם המשבר, ובפועל הוכח שצדקנו. בארה"ב, בבריטניה ובמדינות אחרות יצטרכו בשנים הקרובות להעלות מסים כדי לכסות על השנה האחרונה. לנו אין את הבעיה הזו, לכן יהיה לנו יתרון יחסי על הכלכלות המערביות בשנה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully