וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה באינטל: תגייס עובדים לא יהודים לשבתות

יאיר אטינגר, יהונתן ליס וגיא גרימלנד

18.11.2009 / 6:32

נציגי החרדים ונציגי חברת אינטל גיבשו פשרה על פיה תעסיק חברת אינטל 60 עובדים לא יהודים שיאיישו את המפעל שבשכונת הר חוצבים בשבתות

"ועדת הרבנים למען קדושת השבת" דנה אתמול בפרטיו של הסכם שעשוי להביא לסיום המשבר שחוללה העבודה בשבת במפעל אינטל בירושלים, ולשים קץ למאבק החרדי נגד חברת הטכנולוגיה. על פי ההסכם המתגבש תעסיק החברה עובדים לא יהודים שיעבדו במפעל בשבתות. עוד קובע ההסכם כי במהלך השבת יועסקו רק 60 עובדים - 20 בכל משמרת - וכן יופעלו רק פסי הייצור המיועדים לרכיבים הרגישים ביותר.

ועדת הרבנים - פורום שהוסמך מטעם ראשי הציבור החרדי - דנה במסמך שגיבשו אנשי אינטל כחלק מהמשא ומתן הנמרץ שמתקיים בנושא בשבוע האחרון. במסמך, החברה קיבלה למעשה את עיקרי דרישותיהם של הרבנים. במרכז ההסכם התחייבותה של חברת אינטל לאייש את קו הייצור שלה בירושלים, שיפעל שבעה ימים בשבוע, בעובדים שאינם יהודים. לצורך מילוי התחייבות זו, תגייס החברה עובדים נוספים בירושלים, שיצטרפו לצוות הקיים עמו נמנים עובדים ועובדות מהציבור הדתי והחרדי.

במשבר אינטל מעורבים, מאחורי הקלעים: לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, כמה שרים וח"כים, והמנהיגים החרדים הרב עובדיה יוסף והרב יוסף שלום אלישיב. המאבק, שהחל לפני כשלושה שבועות ודווח לראשונה ב"הארץ", הביא בשבת האחרונה מאות רבות של חרדים להפגנה מול בניין החברה באזור התעשייה הר חוצבים. כמה מן המפגינים תקפו עיתונאים שסיקרו את האירוע, ואת סגן ראש העיר מיהדות התורה יצחק פינדרוס.

הסכם הפשרה בין החרדים להנהלת אינטל גובש כבר ביום חמישי שעבר, בחסותו של יו"ר הכנסת ריבלין. נשיאת אינטל הציגה לח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) את הצעתה, העשויה כעת להתקבל על ידי החרדים.

הנהלת אינטל לקחה עליה את מימון הכשרתם של העובדים החדשים. ההנהלה הודיעה בפגישה בכנסת כי הליך הכשרתם של העובדים החדשים שאינם יהודים, החל עוד לפני פרוץ המשבר. על פי ההערכה, ההכשרה תושלם בתוך פרק זמן קצר. ח"כ מקלב אמור להעביר בימים הקרובים את תשובת הרבנים, שיחליטו אם ההסדר מקובל עליהם.

באינטל סירבו אתמול להגיב על ההסכם המסתמן עם החרדים. במפעל הייצור של החברה בירושלים עובדים 150 בני אדם. על פי אחת ההערכות, גם באינטל סבורים שהמשבר עשוי להסתיים, אם העבודה בשבת תיעשה על ידי עובדי אינטל לא יהודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully