וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמות היהודים: ליצמן הותקף ע"י ליטאים

פנחס וולף

18.11.2009 / 0:39

סגן שר הבריאות הותקף על ידי קבוצה של בוגרי ישיבה ליטאים בצאתו מבר מצווה בבית שמש. ליצמן, חסיד גור בעצמו, הותקף בעבר על רקע התנגדותו למועמדות מאיר פרוש לראש עיריית י-ם

קומץ צעירים חרדים תקפו שלשום (שני) מילולית את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה), בצאתו מבר מצווה בבית שמש. ליצמן פונה מהמקום ללא פגע.

בעקבות התקרית, התנצלו בעלי השמחה ועסקנים התקשרו להוקיע את המעשה ולחזק את ליצמן שבחר שלא להגיב לתקרית. הערכה היא שהוא לא יגיש תלונה למשמר הכנסת. המתקפה המילולית התבצעה ככל הנראה בהמשך למלחמות בתוך הציבור החרדי שהתקיימו לפני כשנה, בעת הבחירות לעיריית ירושלים, בהן ליצמן וחסידות גור בחרו שלא לתמוך במועמד החרדי לראשות עיריית ירושלים, מאיר פרוש.

זו לא הפעם הראשונה שליצמן מותקף על רקע התנגדותו למועמדותו של פרוש. ב- 15 בנובמבר 2008, הותקף ליצמן על ידי קומץ חסידי "סלונים", שעל פי החשד השליכו לעברו אוכל, דחפו אותו וזרקו את כובעו מראשו. בתגובה, הודיע אז אדמו"ר סלונים כי המתפרעים לא יוכלו לפנות אליו לשיחות אישיות עד שיתנצלו בפני ליצמן.

ליצמן הגיב באותו ערב והביע צער על כך ש"קומץ מתפרעים מחסידות שסייע לה בעבר וימשיך לסייע לה, התנהגו בצורה בלתי הולמת". עם זאת, הוא שיבח את התנהגותו של האדמו"ר.

על פי הערכות, חסידות גור לא נשארה חייבת. יום לאחר אותה תקרית, קבוצת חסידים שעל פי הערכות ברחוב החרדי היו חסידי גור, תקפה את בנו של מאיר פרוש, ישראל, חבר מועצת עיריית אלעד. התקיפה הוסברה בטענה שישראל פרוש נשמע מתבטא נגד האדמו"ר מגור.

ישראל פרוש טען כי לא דיבר נגד האדמו"ר, ושני הצדדים קבעו להיפגש, אז לטענתו היכו אותו חסידי גור, בעטו בו וזרקו אותו מהרכב. בשיחה עם וואלה! חדשות, פרוש טען כי זו לא היתה הפעם הראשונה שהוא הוטרד. לדבריו, אלמונים התקשרו אליו ואיימו כי "יהרגו אותו וישרפו אותו". בשל הוראת רבו הוא לא התלונן במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully