וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הלוחם בפשע, הפיננסי

סוכנויות הידיעות

17.11.2009 / 22:06

ממשל אובמה הודיע היום על הקמת צוות משימה מיוחד בראשות משרד האוצר, שיפעל כנגד הונאות פיננסיות, בעקבות עלייה במספר הונאות המשכנתאות והונאות המסחר בוול סטריט

ממשל אובמה הודיע היום על הקמת צוות משימה מיוחד בראשות משרד האוצר, שיפעל כנגד הונאות פיננסיות, בעקבות עלייה במספר הונאות המשכנתאות והונאות המסחר בוול סטריט. הנשיא ברק אובמה חתם על צו מנהלי המורה לצוות המשימה לחקור ולתבוע בגין פשעים פיננסיים הקשורים למשבר הפיננסי של השנה האחרונה, ולנסות ליצור התרעה כנגד הונאות עתידיות.

"בכוונתנו לפעול ללא מנוח לחקירת עבירות פיננסיות, ולא נהסס להגיש תביעות בגין עבירות פליליות מצד עסקים ומנהלים", אמר שר המשפטים האמריקאי, אריק הולדר. הממשל האמריקאי הביע כבר את מחוייבותו למלחמה אגרסיווית יותר בפשעים פיננסיים, אך ספג כמה מהלומות בשנה האחרונה, בין היתר בעקבות פרשיית מיידוף, שחשפה את חוסר האונים הרגולטורי נגד הונאת ענק בשווי 65 מיליארד דולר, ולאחר שתביעה פלילית מתוקשרת נגד שני מנהלי קרנות גידור שהיו חשודים בהונאה בתחילת המשבר הפיננסי הנוכחי, נכשלה, והשניים יצאו זכאים.

שר האוצר, טימותי גייתנר, אמר כי בנוסף לתביעות בגין הונאות, יש לבצע רפורמה במערכת הפיננסית, על מנת להתמודד עם הבעיות שהובילו ליצרת המשבר. הקונגרס שוקל כעת חבילת רפורמות. "לא ניתן לחכות שהבעיות יגיעו לשיאן, על מנת להגיב", אמר גייתנר בהצהרה. "אנחנו מעוניינים ברפורמה פיננסית מקיפה שתיצור מערכת יציבה ובטוחה יותר, ותוך כדי כך מגבירים גם את האכיפה", הוסיף.

בראש צוות המשימה יעמוד הולדר, וחברים נוספים יכללו נציגים ממשרד הדיור האמריקאי ומהרשות לני"ע ערך, כמו גם משרדים ממשלתיים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully