וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי אש: "לא לוקחים אחריות לאסון המוני"

קובי מנדל

17.11.2009 / 20:07

קציני כבאות מכל הארץ פנו במכתב לרה"מ בו הם מתריעים מפני "מצבו העגום של מערך הכיבוי וההצלה בארץ". "אנו מסירים אחריות לכל אסון שיגרם כתוצאה מהמצב העגום", כתבו

קציני הכבאות בשירותי הכיבוי ברחבי הארץ הודיעו היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו על הסרת אחריותם לכל אירוע של אסון המוני, לנוכח מצבם העגום של שרותי הכיבוי. במכתב ששיגרו לראש הממשלה נכתב כי "אנחנו החתומים מטה, קציני כבאות וההצלה, פונים אליך פה אחד ומבקשים להביא לידיעתך את מצבו העגום של מערך הכבאות וההצלה במדינת ישראל".

"כידוע לך, מזה כחודשיים נמצא מערך הכבאות בסכסוך עבודה מוגן בחוק בשל מחסור חמור בכבאים, על אף תקנים קיימים המאושרים על ידי משרד הפנים, ובשל הקיצוץ החד בתקציב מערך הכבאות, קיצוץ שיוביל לקריסת המערך כולו", נכתב במכתב.

עוד הוסיפו הכבאים כי "בעולם הנאור כבאי משרת 1,000 תושבים בעוד שבישראל כבאי משרת 10,000 תושבים. כיום ישנם שני כבאים בלבד בישובים רבים בישראל ובישובים נוספים אף לא כבאי אחד בודד".

הכבאים כתבו עוד כי מקומות רבים בארץ נמצאים בסכנה ברורה ומוחשית במידה ותפרוץ בהם שריפה או יתרחש אירוע ביטחוני. "לא נותרה בידינו ברירה", כתבו הכבאים, "אלא להודיע בזאת כי אנו מסירים אחריות לכל אסון שיגרם חלילה כתוצאה ממצבו העגום של מערך הכבאות וההצלה במדינת ישראל שנת 2009".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי אש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully