וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על המורדים: "להפסיק לירות לתוך המחנה"

פנחס וולף

17.11.2009 / 20:04

יו"ר מפלגת העבודה סייר בבאר שבע והשיב לביקורות כלפיו בקרב מפלגתו. "אסור שימשכו אותנו שמאלה ממרצ". בנוגע לאפשרות פילוג הסיעה אמר ברק: "מי שלא יכול לשלב ידיים יצטרך להסיק מסקנות"

בסיור בסניף מפלגת העבודה בבאר שבע, התייחס הערב (שלישי) יו"ר המפלגה ושר הביטחון אהוד ברק לביקורת הפנימית שמופנית כלפיו. "אסור שימשכו אותנו שמאלה. לא נלך שמאלה ממרצ. אפילו את רבין החליטו לקחת לאחר מותו למחוזות שהוא לא היה בהם", אמר ברק. בהתייחס לאפשרות שקבוצת המורדים בעבודה תפלג את התנועה אמר ברק כי "מי שלא יכול לשלב ידיים לא יכול להיות חלק מהמפלגה והוא יצטרך להסיק מסקנות".

הסקרים שהתפרסמו בסוף השבוע צפו ירידה חדה במספר המנדטים שתקבל מפלגת העבודה אילו הבחירות היו נערכות היום. הסקרים חזו תוצאה של שישה מנדטים בלבד. ברק אמר כי הוא "בטוח שהמפלגה תתגבר על הקשיים ותתחזק. גם הליכוד היה במשבר ויצא מזה, אני מבקש מכולם לאחד שורות, לפעול יחד ולהפסיק לירות לתוך המחנה. עבור המדינה טוב שמפלגת העבודה בממשלה ולא האיחוד הלאומי עם כצל'ה ובן ארי".

קבוצת מורדי מפלגת העבודה התכנסה לפני עשרה ימים בתל אביב. חבר הכנסת דניאל בן סימון הגיע אף הוא לישיבה והכריז כי אם יו"ר המפלגה לא ישנה את דרכו, בעוד כחודשיים הוא יצטרף לקבוצת המורדים. "קבוצת המורדים", בהם חברי הכנסת אופיר פינס, יולי תמיר, עמיר פרץ ואיתן כבל, הביעו רצון לפרוש בעבר ממפלגת העבודה אולם מבחינה טכנית הם אינם יכולים לעשות כך משום שלהקמת סיעה חדשה דרוש שליש מהסיעה הקיימת, כלומר – חמישה ח"כים. הקבוצה הודיעה כי אם יצטרף אליהם חבר כנסת נוסף מהסיעה - הם יפרשו ממפלגת העבודה.

מוקדם יותר היום התייחס ברק לגילויי הסרבנות לפינוי התנחלויות ומאחזים בצה"ל שאירעו לאחרונה בחטיבת כפיר. "מדובר בתופעה חמורה מאד", אמר ברק. "במדים, בין בסדיר ובין במילואים אתה נתון למרות המדינה וממשלתה הנבחרת, וכולם יבצעו את כל משימות המלחמה ואת כל המשימות המבצעיות". שר הביטחון הוסיף כי "את התופעות של סרבנות אנחנו מתכוונים לעקור בחוזק יד בלי היסוס. אין שום מקום להפגנות מחאה בעלות אופי פוליטי על ידי אנשים במדים או על ידי מי שהדיחו או השפיעו עליהם לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully