וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בטרומית: לא ל"פיטורים מחזוריים"

פנחס וולף

17.11.2009 / 19:05

שתי הצעות חוק המבקשות למנוע "פיטורים מחזוריים" אושרו בקריאה טרומית. ההצעות מנסות למנוע ממעסיקים לפטר עובדים לאחר תקופה ואז להחזירם, ובכך למנוע מהם לקבל פיצויים

שתי הצעות חוק זהות המבקשות למנוע "פיטורים מחזוריים", אושרו היום (שלישי) בקריאה טרומית. לאחר שיושלם תהליך החקיקה, יאלצו מעסיקים הנוהגים לפטר את עובדיהם בתוך פחות משמונה חודשים ואז משיבים אותם לעבודה וחוזר חלילה, להפסיק עם הנוהג שפוגע בזכויות הסוציאליות של העובדים, ומונע מהם את הזכות לקבלת פיצויים.

על פי הצעות החוק, של חברי הכנסת שלמה מולה (קדימה), דב חנין (חד"ש), שלי יחימוביץ' (העבודה) וחיים כץ (ליכוד) כל אדם שעבד בתקופה של שנתיים במשך שמונה חודשים מצטברים יהיה זכאי לקבל פיצויים המגיעים לו על פי חוק, גם אם תקופת עבודתו תתחלק בין מספר מקומות עבודה. הביטוח הלאומי, שמשלם את הפיצויים, יגבה את התשלום ממקומות העבודה. על פי המצב הנהוג היום, רק מי שיש לו ותק של תשעה חודשים ומעלה זכאי לפיצויים.

ח"כ מולה הסביר בשיחה עם וואלה! חדשות כי, "אנחנו רוצים למנוע פיטורי עובדים ולעגן את הזכויות הבסיסיות של העובדים". לדבריו, "המעסיקים מנצלים פרצה בחוק שעתה תיסתם. כשהצעת חוק זו תתקבל לא יוכל עוד המעסיק להימנע ממתן זכויות סוציאליות ואחרות לעובד על ידי פיטוריו והעסקתו מחדש".

לדברי ח"כ יחימוביץ', "הצעת החוק באה להתמודד עם תופעה פסולה ההולכת ומתפשטת של פיטורים חוזרים ונשנים של עובדים אחת לשמונה-תשעה חודשים, והעסקתם מחדש אחרי תקופה קצרה. הניצול הזה אינו עוד נחלתם של עובדים עניים, וגם מעמד הביניים סובל ממנו קשות: מורים המועסקים באמצעות עמותות, הסגל הזוטר באוניברסיטאות, סבלים ברשות שדות התעופה, ורבים אחרים. הצעת החוק תהפוך את הפיטורים לבלתי משתלמים ותבטיח את זכויות העובדים גם אם היו קורבן לפיטורים חוזרים ונשנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully