וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: אובמה הותיר את אבו מאזן תלוי על עץ

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.11.2009 / 19:05

ראש הלשכה המדינית של חמאס טוען כי נשיא ארה"ב אחראי לעמדות שהציג באחרונה יו"ר הרשות הפלסטינית. משעל גם הביע ספק ביכולתו של אבו מאזן לקיים הסכם פיוס בין התנועות

רויטרס

"ראש ממשלת לבנון פואד סניורה התקשר באחרונה מספר פעמים אל ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בניסיון לשכנע אותו לחתום על הסכם הפיוס עם פתח" – כך דיווחו היום (שלישי) גורמים בסביבת משעל לאתר חדשות פלסטיני. על פי הגורמים, משעל שאל את סניורה בתגובה: "האם אתה היית מסכים שקטאר (המדינה שתיווכה בין הפלגים בלבנון – נ.י) היתה משנה מאחורי גבך את נוסח ההסכם עם יתר הפלגים הלבנונים?" וסניורה ענה לו "לא".

על פי הגורמים, משעל מפקפק ביכולתו של יו"ר הרשות אבו מאזן למלא אחר הסכם פיוס שיחתום עם חמאס. לדבריהם, משעל אמר כי "אפילו אם היינו חותמים על הסכם הפיוס עם פתח, יש לנו חשש כבד מזיוף הבחירות ומהמשך הרדיפה אחר חמאס בגדה המערבית". הוא האשים עוד את ראש הממשלה הפלסטינית סלאם פיאד בהסחת דעתם של הפלסטינים מהמצב באמצעות "דברים מטופשים כגון הכנת הכנאפה הגדולה בעולם. זה יוביל לפיצוץ הזירה הפלסטינית".

לדברי מקורביו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, משעל אמר כי נשיא ארה"ב ברק אובמה נושא באחריות לעמדותיו של אבו מאזן. "אובמה תלה את אבו מאזן על עץ והשאיר אותו עליו. הוא זה שביקש ממנו לדרוש את הפסקת הבנייה בהתנחלויות בתמורה לחידוש המגעים עם נתניהו, הוא זה שדרש ממנו למשוך את הצעת ההחלטה לדון בדו"ח גולדסטון, הוא זה שדרש ממנו לפרסם צו לקיים את הבחירות בינואר 2010 – ואחרי זה השאיר את אבו מאזן לבדו".

משעל, על פי מקורביו, לא פוסל אפשרות שאבו מאזן יחזור בו מהחלטתו שלא להתמודד בבחירות הבאות. הוא התייחס עוד לאפשרות שאינתיפאדה חדשה תפרוץ באמרו כי "זה דבר קשה". יחד עם זאת הבטיח כי ברגע שיבשילו התנאים הפוליטיים, יחזרו הפלסטינים לדרך ההתנגדות.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר מוקדם יותר היום כי הרשות הפלסטינית "רצינית בכוונתה" לפנות למועצת הביטחון בבקשה שתקבל החלטה שתכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67'. הוא אמר עוד כי מדינות ערב תומכות בצעד זה ואמר כי לפיכך אין מדובר בצעד חד-צדדי. "הדגשנו, וגם הנשיא מובארק הדגיש, כי המשא ומתן לא יחודש אלא אם ישראל תפסיק את הבנייה בהתנחלויות באופן מוחלט", אמר. בנוסף דחה את הרעיון להקים מדינה פלסטינית בגבולות זמניים, כפי שהוצע בתוכניתו של ח"כ שאול מופז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully