וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחירי הדירות עלו ב-3.6% ברבעון"

אריק מירובסקי

17.11.2009 / 15:03

מדו"ח השמאי הממשלתי עולה עוד כי שיאנית האינפלציה בנדל"ן היא ת"א עם עלייה של 10%. אחריה מככבות הרצליה ונתניה שבה נרשמו עליות מחירים של 8%

בדיקת השמאי הממשלתי מעלה כי הרבעון השלישי של השנה המשיך את המגמה שאיפיינה את הרבעון השני ונרשמו בו עליות מחירים ממוצעות של 3.6% במחירי הדירות.

סקירת השמאי הממשלתי, אייל יצחקי, מתבססת אמנם על אותה פלטפורמת נתונים של מס שבח, שמשרתת גם את הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ואולם כתוצאה מריבוי משתנים המשפיעים על המחירים, נותחו נתוני עסקאות של דירות 4 חדרים, תוך ניפוי עסקאות חריגות וכן שימוש במדגם שגודלו מפצה על רמת ההטרוגניות שבשוק. במסגרת הסקירה, נדגמו מעל 5,700 עסקאות ב-15 ערים בארץ.

תוצאות הסקירה מצביעות על עלית מחירי דירות שקלית נומינלית בחלק מהערים שנסקרו ועל יציבות מחירים בערים האחרות, ברבעון השלישי של 2009 בהשוואה לרבעון שלפניו.

העיר שבה עליות המחירים הן הגדולות ביותר היא תל אביב, שבה נרשמה עלייה של 10% ברבעון השלישי של השנה לעומת קודמו; בהרצליה, אשדוד ונתניה נרשמו עליות מחירים של 8% ואילו בבאר שבע נרשמה עליית מחירים של 6%. לעומתן, בירושלים נרשמה עליית מחירים של 1%, ברחובות - 2% ובחולון לא נרשמה עליית מחירים כלל.

להערכת יצחקי, גם ברבעון הנוכחי (הרביעי של שנת 2009) נמשכת מגמת העלייה במחירי דירות אולם הערכה זו אינה נסמכת בשלב זה על סקירת מחירי עסקאות. ביסוס להערכה זו יוכל להתקבל רק לאחר השלמת הדיווח על העסקאות לרשויות המס וניתוחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully