וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוכחות ענייה: רק ח"כ בודד בדיון על העוני

פנחס וולף ורמי שני

17.11.2009 / 15:01

ועדת החינוך של הכנסת ערכה דיון בהשפעת העוני על רמת ההישגים בחינוך, אולם חברי הוועדה לא הגיעו. יו"ר הוועדה זבולון אורלב שדווקא הגיע לדיון: "אני מתבייש בהחלטת חברי הוועדה"

שי אוקנין

(צילום: שי מכלוף, עריכה: ענת ברק)

במסגרת "כנסת שדרות לחברה וחינוך" ערכה היום (שלישי) ועדת החינוך של הכנסת דיון בנושא "השפעת העוני על רמת ההישגים במערכת החינוך". ועדת החינוך כמו ועדות נוספות של הכנסת ביקשה לכבד בנוכחותה את העיר מוכת הטילים, שדרות, ולקיים בה היום את דיוניה שהוקדשו לציון יום העוני הבינלאומי בכנסת, אלא שהיחיד שאכן כיבד בנוכחותו את המקום היה יו"ר הוועדה, ח"כ זבולון אורלב.

חברי הכנסת האחרים של הוועדה שהחליטו לוותר על הישיבה הם אליעזר מוזס (יהדות התורה), ציון פיניאן (ליכוד), מוחמד ברכה (חד"ש), ג'מאל זחאלקה (בל"ד), אלכס מילר (ישראל ביתנו), יעקב כץ (כצל'ה) (האיחוד הלאומי), רונית תירוש (קדימה), דניאל בן סימון (העבודה), מסעוד גנאים (רע"ם-תע"ל), אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו), דני דנון (ליכוד) וחיים אמסלם (ש"ס).

אורלב אמר כי "אני מצטער על היעדרות חברי הכנסת שאיננה מוסיפה כבוד לכנסת, מה גם שהוועדה עסקה היום בנושא חשוב ביותר בעניין השפעת העוני על הישגים לימודיים. חברי הכנסת חייבים הסבר לציבור על התנהגותם. אני ממש מתבייש בהחלטתם של שאר חברי הוועדה, שלא להגיע לדיון", אמר אורלב.

מרבית חברי הכנסת שלא נכחו בדיון, מסרו בתגובה כי הם עסקו בדיונים אחרים. חברת הכנסת תירוש אמרה כי הוזמנה לפאנל בנושא המים שיתקיים מחר בשעה 9:00 בכנס חברה בשדרות, והיא ראתה לנכון להקדיש את היום לדיונים בכנסת.

בן סימון הסביר את היעדרותו בכך שהוא מהיוזמים של ציון יום העוני בכנסת, ובשל כך הוא הקדיש את זמנו לדיונים על הנושא במשכן הכנסת, שהתקיימו לאורך כל היום בוועדות הכנסת השונות ובכנס מיוחד שהתקיים במשכן.

כיו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ דנון היה עם הוועדה שבראשה הוא עומד בסיור באתר הקראווילות בניצן. בנוסף ניהל דנון דיון של הוועדה לזכויות הילד בשעה 12:00 בכנס שדרות. ח"כ ברכה הוא יו"ר הוועדה למלחמה בסמים, והיה בדיון, גם כחבר כנסת יחיד, בוועדה מהשעה 10:00, ומסביבתו נמסר כי, "היעדרותו ידועה וגם מובנת". מסביבת מילר נמסר כי הוא היה בפגישות עבודה מחוץ לכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully