וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הפגינו נגד תחנת כוח פחמית באשקלון

רמי שני ואייל דץ

17.11.2009 / 13:01

עשרות תלמידים הפגינו בכנס שדרות מול האולם בו התכנסה ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת. ח"כ ניצן הורוביץ: "למצוא מאגרי אנרגיה חלופיים לתחנת הפחם באשקלון"

הפגנה של עשרות תלמידים מתיכון שער הנגב המתינה היום (שלישי) לחברי ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת. הוועדה קיימה דיון בנושא הקמת תחנת הכוח הפחמית באשקלון במסגרת כנס ישראל שדרות לחברה ועשרות מתושבי הדרום הפגינו מחוץ לאולם.

חבר הכנסת ניצן הורוביץ שבא להביע תמיכה במפגינים אמר במהלך ההפגנה ש"צריך למצוא מאגרי אנרגיה חלופיים ולא להתבסס רק על אותם מקורות. אם לוקחים בחשבון רק את הצריכה הנוכחית ומכפילים אותה אז מגיעים לתוצאות גבוהות אך ניתן להשתמש במקורות אנרגיה חלופיים לייצור חשמל".

לטענת המפגינים, הקמת תחנת הכוח הפחמית תהיה בכייה לדורות. לטענתם, הפעילות שאמורה להתבצע בתחנת הכוח - שריפת הפחם ושינוי מצב הצבירה שלו ממוצק לגז - הופכת אותו לסוג דלק המסוכן ביותר לאדם ולסביבה. על פי מסמך שהכינה עמותת "אדם טבע ודין", מסמך שנקרא "על האיוולת בהקמת תחנת כוח פחמית נוספת באשקלון", הפעלת התחנה תגדיל ב-13% את פליטת גזי החממה משריפת דלקים בישראל. הדבר יעמוד בניגוד מוחלט למגמה העולמית של הפחתת פליטת גזים אלה. זאת על רקע ועידת האקלים בקופנהגן שתתקיים בחודש הבא.

ההפגנה אורגנה על ידי מטה החירום של ראשי הרשויות המקומיות נגד הקמת תחנת הכוח הפחמית. המטה, שהושק בחודש שעבר, מאגד בתוכו רשויות מקומיות מהדרום ופעילים סביבתיים. ההפגנה היום היא פעולת המחאה הראשונה של המטה. באירוע השקת המטה שהתקיים בחודש שעבר אמר ראש עיריית אשקלון, בני וקנין כי מטה החירום מתכנן פעולות מחאה רבות. בין היתר מתוכננים כיבויי אורות בכל הרשויות בדרום והסביבה, "כמסר על החושך שהפחם הזה יביא לנו". אמר וקנין. עוד יידרשו במטה חלוקת מסיכות אב"כ לתושבי הדרום, "על מנת להתגונן מפני הזיהום", ופעילויות במערכת החינוך בכל הדרום להסברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully