וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפצע קשה כשנפל מסוסה במהלך טיפול שיקומי

נעמה טלמור

17.11.2009 / 12:50

שילה ניסן ממזכרת בתיה הובהל לחדר המיון במצב קשה, לאחר שנפל מסוסה במהלך רכיבה שיקומית כחלק מתהליך החלמתו ממחלת הסרטן. הוא נותח, חזר להכרה ומצבו התייצב

שילה ניסן ממזכרת בתיה הובהל ביום שישי האחרון לחדר המיון בבית החולים 'קפלן' ברחובות במצב קשה, לאחר שבמהלך רכיבה שיקומית ביער חולדה הוא נפל מסוסה. לאחר שנפל ניסן מהסוסה היא מעדה בעצמה ונפלה עליו. לאחר סדרת ניתוחים לעצירת הדימום הוא חזר להכרה ומצבו התייצב.

"יצאתי לרכיבה עם וטרינר כחלק מתהליך שיקום ממושך לאחר מחלת הסרטן", סיפר ניסן, "לפתע, הסוסה שרכבתי עליה נעמדה על שתי רגליה האחוריות ופשוט נפלה עליי. לאחר שהיא קמה הרגשתי כאבים חזקים ביותר וביקשתי שיפנו אותי מיד לבית החולים. מתברר שהקרן של האוכף נכנסה בחוזקה לבטן וקרעה את המעי הדק והיה דימום רב".

"עם הגעתו לחדר המיון הוא נבדק ע"י המומחים ועבר צילומי הדמיה שהראו דימום רב בחלל הבטן, בפרט באחד מעורקי המעי הדק, מצב שהוא בהחלט מסכן חיים", אמר ד"ר אנטולי סימנובסקי, רופא במחלקה כירורגית א', "הוא הוכנס לחדר הניתוח ושם הצלחנו לעצור את הדימום ולייצב את מצבו. בשלב זה הוא נמצא בהתאוששות וצפוי לו תהליך שיקום ארוך בבית החולים".

לפני כעשור התגלה ניסן כחולה סרטן עם גרורות בכליה ובריאה. הכליה והאונה נכרתו, ונאסר עליו לרכב על סוסים. "גדלתי בבית שאוהב סוסים, וגידלתי אותם מגיל 12", הוא תיאר, "לאחר שחליתי והרופאים לא נתנו לי יותר מכמה חודשים לחיות, מצאתי את עצמי בבית ללא פעילות. קיבלתי החלטה אמיצה בשיתוף הרופאים לשוב ולרכב על סוסים, כולל נסיעה לספרד למצוא סוסה שמתאימה לצרכיי. הלא יאומן קרה, ובבדיקות האחרונות אמרו לי שהגרורה נעלמה. אין ספק שאהבת הסוסים והטיפול בהם עוזר לי להתחזק, ולמרות הנפילה הקשה אמשיך להתייחס אליהם בכבוד ולטפל בהם".

ניסן הודה לרופאים במחלקה הכירורגית בבית החולים 'קפלן' על שהצילו את חייו. "אחרי כל הניתוחים והטיפולים שעברתי במהלך 10 השנים האחרונות, הרופאים כאן נותנים לי תקווה אמיתית להמשך חיים בריאים ותקינים ככל שניתן, ובתוך כך לחגוג את יומולדת 50 עם המשפחה בחיק הסוסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully