וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כיפת ברזל תהיה מבצעית בתחילת 2010"

יהושע בריינר

17.11.2009 / 11:12

תא"ל דורון גביש, מפקד כוחות הנ"מ של צה"ל, סיפר כי הם נמצאים בשלבים מתקדמים של קליטת מערכת "כיפת ברזל" שאמורה לשמש כמענה לירי רקטות. "המערכת נמצאת לקראת מבצעיות מלאה"

תא"ל דורון גביש, מפקד כוחות הנ"מ של צה"ל, סיפר היום (שלישי) כי "אנו נמצאים בשלבים מתקדמים של קליטת מערכת כיפת ברזל. המערכת נמצאת לקראת מבצעיות מלאה, שתגיע בתחילת שנת 2010". גביש אמר את הדברים בכנס אירוס פייס של קבוצת "טכנולוגיות" שנערך בקריית נתב"ג והוסיף כי "אנשינו התחילו בתהליך של קליטת המערכת ועבודה מול התעשיות הביטחוניות, ואנו כבר מכינים את הכוח כך שבתחילת השנה הבאה נוכל לקלוט את המערכת בתוך החיל".

"כיפת ברזל תופעל בדרום במהלך 2010". שי מכלוף
"אנשינו התחילו בתהליך של קליטת המערכת ועבודה מול התעשיות הביטחוניות"/שי מכלוף

מערכת "כיפת ברזל" נועדה ליירט רקטות בטווח של עד 70 ק"מ והתכנית היא לפרוש את הסוללות הראשונות שייכנסו לשרות באזור עוטף עזה ובעתיד, למקם סוללות נוספות בגבול הצפון. מפקד אגד נ"מ צפון, אל"מ צביקה חיימוביץ', אמר לפני כשלושה חודשים כי "איננו יכולים להבטיח הגנה הרמתית ומלאה נגד הירי, אך אנו יכולים להבטיח כי לאחר שנים ארוכות של ירי טילי קסאם ליישובי עוטף עזה, יהיה פתרון אפקטיבי ויעיל לירי הקסאם".

מערכת הביטחון סיימה בחודש יולי סדרת ניסויים מוצלחת במערכת. המערכת יירטה מספר רקטות שדימו טילי קסאם בסדרת ניסויים בדרום הארץ. במערכת שולבו לראשונה מערכת מכ"ם תוצרת אלתא וכן מערכת שליטה ובקרה. כל המערכות פעלו כשורה ובמערכת הביטחון העריכו כי ההתקדמות הרבה בבניית 'כיפת ברזל' תביא לכך שהצבתה תושלם בזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully