וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מהציבור חושש להיות עני בגלל הממשלה

אייל דץ

17.11.2009 / 9:36

סקר חדש חושף שמחצית מהציבור בישראל חוששים שמדיניות הממשלה תוביל אותם אל מתחת לקו העוני. עוד נחשף: רק רבע בטוחים במצבם הכלכלי

מחצית מהציבור בישראל חוששים שמדיניות הממשלה תוביל אותם אל מתחת לקו העוני ורק כרבע מהציבור מביע תחושת ביטחון במצבו הכלכלי - כך עולה מסקר שפורסם היום (שלישי) על ידי הפורום לציון היום הבינלאומי למאבק בעוני.

קשיש מחטט בפח אשפה. רותם דרוב
הנשאלים סיפרו כי הם צמצמו בין היתר את צריכת המזון והתרופות להם/רותם דרוב

על פי הסקר, כמחצית מהציבור (46%) חוששים או חוששים מאוד שמדיניות הממשלה תוביל אותם אל מתחת לקו העוני. רק כרבע מהציבור (26%) מביע תחושת בטחון במצבו הכלכלי. הסקר הוזמן ע"י ה"פורום לציון היום הבינלאומי למאבק בעוני" בו שותפים תושבים החיים בעוני וארגונים חברתיים. הפורום אף יזם את הפנייה לכנסת שבעקבותיה הוכר יום זה רשמית והוחלט לציינו בכנסת ישראל.

עוד עולה מהסקר, שנערך בקרב 500 איש, כי רבע מהנשאלים צמצמו את הוצאותיהם בשנה האחרונה, בין היתר אמרו הנשאלים כי הם צמצמו בין היתר את צריכת המזון והתרופות להם. 77% מהנשאלים סבורים כי האחריות לעוני אינה מוטלת בלעדית על האנשים העניים וכי על הממשלה מוטלת אחריות לסייע לאנשים עניים לצאת ממעגל העוני. רק כחמישית מהציבור (19%) מטילים את האחריות העיקרית על כתפי האנשים העניים.

בתוך כך, היום יצוין לראשונה בכנסת ישראל היום הבינלאומי למאבק בעוני. יום העוני הבינלאומי יצוין בסדרה של אירועים ודיונים במשכן. במהלך היום ידונו ועדות הכנסת השונות בנושאים הקשורים למלחמה בעוני. לדברי ד"ר רוני סטריאר, מביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה, החבר בפורום לציון יום העוני: "זהו כינוס פרלמנטרי חסר תקדים, כולי תקווה כי חברי הממשלה וחברי הכנסת יטו אוזן לאנשים החיים בעוני. זהו פתח לשיח חדש, שיתבסס על שותפות המכירה בזכויות האדם שלהם, בצורכיהם ובקשייהם. רק דיאלוג כזה, המביא אותם למרכז, מחד יתרום להעצמת יכולותיהם וליציאתם מן ה"שוליים". ומאידך יחזיר את האמון של הציבור בממשלה ובמדיניותה למען צמצום העוני ובכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully