וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם בין נכי צה"ל למשרד הביטחון

פנחס וולף ויהושע בריינר

17.11.2009 / 7:42

לאחר מאבק ממושך בין נכי צה"ל למשרד הביטחון הגיעו הצדדים להבנות. משרד הביטחון ישפר את השירות באגף השיקום ויגדיל התקציב המופנה לשיקום הנכים, בנוסף כל שינוי בתנאי הנכים יאושר רק לאחר שארגון נכי צה"ל יסכים לקבלו

בתום שעות של דיונים מרתוניים, נחתם אתמול (שני) הסכם עקרונות בין מנכ"ל משרד הביטחון, פנחס בוכריס לבין יו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר. על פי ההסכם, שר הביטחון ישוב וידגיש מעל כל במה אפשרית את החוב המוסרי שחבה החברה הישראלית לנכי צה"ל ויקבע מדיניות המנחילה ערך זה בתוככי משרד הביטחון ואגף השיקום ובציבור כולו. משרד הביטחון יודה בכך שהוא מכיר בצורך לשפר את השירות שניתן לנכים על ידי אגף השיקום ולשם כך, במהלך השנה הקרובה ייערכו שינויים באגף השיקום, אשר יובילו לכך שהשירות והשיקום הניתנים לנכים ישופרו.

כמו כן, הוסכם כי הטלת גזירות על נכי צה"ל וכל שינוי בהוראות ובתקנות יעשו אך ורק לאחר קבלת הסכמת ארגון נכי צה"ל. בכל הוועדות של משרד הביטחון הדנות בענייני נכים ישבו נציגים של ארגון נכי צה"ל ולא יבוצע שינוי במצב הקיים ללא הסכמה של הצדדים.

הוסכם גם, כי כל ההוראות, אשר שונו מאז 2002 (או בסמוך לכך), ואשר פגעו בזכויות נכים תושבנה למצבן ערב השינוי. לאחר השבת המצב לקדמותו, תוקם ועדה משותפת של אגף השיקום ושל נציגי ארגון נכי צה"ל, שתבחן את הצורך בשינוי כל הוראה והוראה. ההוראות המוסכמות, תעוגנה בחקיקה וכל שינוי יחייבו אישור של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. כמו כן נקבע בהסכם, כי תגמולי נכים ותגמולי קיום יעודכנו בהתאם לעדכון שבוצע לאחרונה בתגמולים המשולמים לאלמנות צה"ל ולמשפחות שכולות. בנוסף, משרד הביטחון התחייב לתמוך בתקציבי בתי הלוחם כך שישא בשיתוף עם ארגון נכי צה"ל בנטל הכלכלי המוטל כיום על מוסדות הארגון בשיקום נכים.

ח"כ ישראל חסון, שבתיווכו הושג הסכם העקרונות אמר כי "שני הצדדים הוכיחו כי רק בהידברות יהיה ניתן להשיג באופן טוב יותר, ראוי יותר ונכון יותר את המטרות שלשמן קיימים כל הגופים אשר תכליתם להבטיח כי מדינת ישראל תמלא את חובה המוסרי כלפי אלה ששילמו בבריאותם ובגופם למען ביטחון אזרחיה. רק כך נחזיר את הגאווה הראויה למעמד נכי צה"ל".

נכי צה"ל הפגינו מול בית שר הביטחון. יותם רונן
נכי צה"ל מפגינים נגד היחס מצד משרד הביטחון/יותם רונן

הנכים פתחו במאבקם בתחילת החודש בגין מה שכינו כיחס מזלזל כלפיהם ולאור קיצוצים חדים שחלו לדבריהם במתן תרופות ושירותים. הנכים מפגינים הבוקר וכן בשלושת הימים הקרובים מול לשכת משרד הביטחון בתל השומר, עד אשר יקבל שר הביטחון אהוד ברק את דרישותיהם למנוע את הקיצוצים.

"יש משבר אמון עמוק ביננו לבין משרד הביטחון", הסביר יו"ר מטה המאבק קובי יצחק, "התחילו לקצץ לנו בפיזיותרפיה, לא רוצים לשלוח קטועי רגליים לטיפולים מתאימים ואנחנו מוצאים את עצמנו מתחננים בפני בתי משפט עבור דברים שמגיעים לנו. אגף השיקום לא משתף איתנו פעולה והקיצוצים רק ממשיכים. לאן הולך הכסף שמגיע לנו? כנראה לסוויטות בפריז כי אנחנו בינתיים נאלצים לוותר על הזכויות שלנו".

אתמול הפגינו עשרות נכי צה"ל מול ביתו של שר הביטחון אהוד ברק בתל אביב. המפגינים הניפו שלטים בהם נכתב בין השאר: "משרד הביטחון מפקיר את נכי צה"ל", "היום זה אנחנו - מחר ילדינו" ולבשו חולצות עליהן נכתב "סליחה שנפצענו". במהלך ההפגנה נשא אחד המפגינים דברים בפני הקהל. "יזכור ישראל ויבכה את הכבוד המושפל ויתאבל על זיו העלומים וחמדת הגבורה וקדושת הרצון ומסירות הנפש שהושלכו לאפר", הצהיר המפגין, שהיה לבוש במדים וחבש מדים של גולני. הקהל הגיב לדבריו בשלוש קריאות הקשב.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully