וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוטומאניה: שרגא ברוש בדרך למפעל הפיס?

אורה קורן

17.11.2009 / 7:53

ברוש צפוי לסיים את תפקידו כנשיא התאחדות התעשיינים בסוף 2010 והביע עניין בתפקיד יו"ר המפעל. מועמדת נוספת לתפקיד היא אביטל שטיין, שהקימה את המכללה הטכנולוגית בירושלים

המרוץ לתפקיד הנחשק של יו"ר מפעל הפיס נפתח מחדש, אם כי עדיין לא רשמית. בין המתעניינים בתפקיד נמצא, ככל הנראה, נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש.

בימים האחרונים פנה ברוש לגורם במשרד ראש הממשלה והביע עניין בתפקיד. במשרד ראש הממשלה הופתעו מיוזמתו של ברוש בנושא מכיוון שהמרוץ לתפקיד יו"ר מפעל הפיס טרם נפתח מחדש באופן רשמי.

ברוש צפוי לסיים את תפקידו בהתאחדות התעשיינים בסוף 2010, והוא אינו יכול להגיש מועמדות לתקופת כהונה נוספת מתוקף תקנון ההתאחדות. תפקיד יו"ר מפעל הפיס לא אויש מאז תחילת 2008, לאחר פרישת היו"ר הקודם, שמעון כצנלסון. תפקיד יו"ר מפעל הפיס נחשב בעל זיקה פוליטית.

מהתאחדות התעשיינים נמסר בתגובה: "לברוש מוצעים מעת לעת תפקידים ציבוריים לאומיים, והוא מסרב לכולם. כנשיא התאחדות התעשיינים וכיו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים פועל ברוש לקידום הכלכלה והתעשייה הישראלית ולשיפור כושר התחרות שלה, ורואה בתפקידו שליחות ציבורית בת שש שנים, שטרם הגיעו לסיומן, ולכן כל השמועות על תפקידים כאלה ואחרים אין להם על מה להסתמך".

בין המועמדים הקודמים לתפקיד: ח"כ רונית תירוש

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הקים ועדה בראשות אייל גבאי, מנכ"ל משרדו, לבדיקת הליך קבלת ההחלטות בוועדה הקודמת לבחירת מועמד לראשות מפעל הפיס. בוועדת גבאי חברים השר לשעבר מודי זנדברג, המקורב לנתניהו, ואורי לופוליאנסקי, לשעבר ראש עיריית ירושלים.

את הוועדה הקודמת הקים ראש הממשלה הקודם, אהוד אולמרט, וחבריה היו מי שכיהנו אז בתפקידי מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני; מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור; היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שולמית ברנע פרגו; וכן רוני מילוא, לשעבר חבר כנסת וראש עיריית תל אביב.

הוועדה הקודמת המליצה על שלושה מועמדים לתפקיד: אביטל שטיין, שהקימה את המכללה הטכנולוגית בירושלים; רונית תירוש, שהיתה מנכ"ל משרד החינוך; ורענן כהן, לשעבר מזכ"ל מפלגת העבודה ויו"ר הבנק לפיתוח התעשייה. למקום הרביעי הגיעה ארנה ברי, שותפה עצמאית בקרן ההון סיכון ג'מיני, ולשעבר המדענית הראשית במשרד התמ"ת ויו"ר איגוד קרנות ההון סיכון.

ברי ציינה כי אין בכוונתה להתמודד פעם נוספת על התפקיד. "באיזה שלב בפעילות הפילנתרופית שלי התרגזתי מאוד על אופן ניהול כספי מפעל הפיס. שלחתי מייל למנכ"ל משרד ראש הממשלה וכתבתי שאני רוצה להגיש מועמדות לתפקיד היו"ר", אמרה ברי.

"זומנתי לוועדה וציינתי שהכספים צריכים להיות קשורים לרבדים עמוקים יותר של פעילות החברה האזרחית. הצעתי שיקימו ועדת השקעות באחריות הממשלה, ושהכספים לא יוקצו בוועדה שאינה מקצועית. רציתי שהוועדה הבוחרת תעלה את רמת החשיבה המקצועית האמיתית לגבי המגזר השלישי. לא באמת חשבתי שאבחר לתפקיד שבו הייתי צריכה להיות שליחה של מישהו פוליטי. אני הרי סרבנית, עושה מה שאני חושבת שנכון לעשות".

בג"ץ מעכב את יישום החלטות הוועדה

ישום המלצות הוועדה מתעכב בשל בג"ץ שהגיש עדי אלדר, לשעבר יו"ר מרכז השלטון המקומי, המעוניין בתפקיד אך לא עלה לשלב הסופי. אלדר תקף את הליך קבלת ההחלטות בוועדה, ובג"ץ ביקש ממשרד ראש הממשלה לבחון אותו ולקבוע עמדה לגבי תקינותו.

לפי הערכות, אם בסיום הבדיקה ייקבע כי ההליך לא היה תקין לחלוטין, ייפתח מחדש המרוץ וניתן יהיה להגיש מועמדויות חדשות. רענן כהן הביע לאחרונה עניין בתפקיד בשיחותיו עם מקורבים למשרד ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully