וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי רשת ההימורים באינטרנט יישארו במעצר

גלעד גרוסמן ואיילה חננאל

16.11.2009 / 23:15

רשת הימורים באינטרנט שגילגלה כ-340 מיליון שקלים במשך שנתיים נחשפה היום. בית המשפט האריך את מעצרם של ארבעה חשודים מרכזיים בפרשה. "מדובר בפריצת דרך במאבק בפשיעה"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: רן צימט)

בית המשפט השלום בתל אביב האריך הערב (שני) בארבעה ימים את מעצרם של אבי שאולי, אילן חלפון, תומר שלום ודוד שטרית, החשודים בניהול רשת הימורים בלתי חוקית באינטרנט, שגילגלה כ-340 מיליון שקל. חמישה עצורים נוספים שוחררו בתנאים מגבילים, והדיון בעניינם של 22 עצורים נוספים בפרשה נמשך.

פרשת הימורים לא חוקיים באינטרנט בסכומי עתק הותרה הבוקר לפרסום. בשעות היום בוצע גל מעצרים של כ-30 חשודים במעורבות בהימורים בלתי חוקיים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים באמצעות רשת האינטרנט. המעצרים, בפרשה שזכתה לכינוי "הימור מסוכן", מגיעים לאחר שנה וחצי של חקירה סמויה, שבה היו מעורבים היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, כוח המשימה למאבק בהימורי אינטרנט מיחידת "להב 433", חוקרי רשות המסים וצוות של הפרקליטות.

בראשית שנת 2008 התקבל מידע מודיעיני לפיו החשוד המרכזי, תושב אור יהודה בן 38 מפעיל אתר הימורים בשם bet555.net שבינואר 2009 שינה את שמו ל- BETBET.US. בחקירה התברר כי מדובר באתר גדול, המגלגל מחזור עסקאות הימורים של כ-340 מיליון שקל במשך פעילות של כשנתיים וחצי. הרווח הנקי למפעילי האתר הסתכם במיליונים.

אתה ההימורים בט בט. חטיבת דובר המשטרה
מחזור עסקאות של כ-340 מיליון שקלים במשך שנתיים וחצי/חטיבת דובר המשטרה

מאז שעות הבוקר פשטו מעלה מ-300 שוטרים על בתיהם של למעלה מ-30 חשודים ברחבי הארץ. בין העצורים בפרשה הם הבעלים והשותפים באתר, צוות הבנייה והתמיכה הטכנית באתר, סוכני הימורים ומארגני קבוצות.

בהודעה משותפת של רשות המסים, המשטרה ומשרד המשפטים נמסר, כי "תופעת ההימורים באינטרנט מהווה אחד ממחוללי הפשיעה המרכזיים בפשיעה החמורה ובקרב ארגוני הפשיעה בישראל. תופעה זו הוכרה זה מכבר, כתופעה הגוררת אחריה פשיעה חמורה, סחיטה באיומים, אלימות וכן הלבנת הון, עבירות מס ופגיעה בקופה הציבורית".

לדברי גורם בפרקליטות, מדובר בפריצת דרך של ממש במאבק בפשיעה. "יושבות רשויות ביחד ומשתפות אחד את השני בחשיבה, ביכולות ובהתלבטויות. זה מביא לתוצאה טובה יותר. העובדה שאפשר לשבת יחד ולשתף פעולה היא הישג של ממש. זו דרך חדשה להילחם במאבק. הפשיעה המתוחכמת שאנחנו ניצבים מולה מחייבת אכיפה מתוחכמת". הגורם הסביר שהוחלט לנצל את המנגנון המשותף כדי להילחם דווקא בהימורים באינטרנט כיוון שמדובר בתעשייה שמגלגלת סכומי עתק ו"מחוללת פשיעה. אנשים שמהמרים מגיעים למצב שהם צריכים הרבה כסף, מה שמוביל לסחיטות ולפשעים אלימים. לפגיעה בתשתיות הכלכליות, יחד עם המעצרים, יש עוצמה שמדברת בעד עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully