וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: "נבטיח שהדולר יישאר חזק"

16.11.2009 / 20:03

נגיד הבנק המרכזי של ארה"ב מעריך כי ארה"ב תמשיך לרשום צמיחה מתונה ב-2010" "עדיין נותרו אתגרים כלכליים - שוקי האשראי והתעסוקה מהווים איום משמעותי"

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, העריך היום כי החולשה בשוקי האשראי והתעסוקה בארה"ב צפויה להגביל את קצב התאוששות הכלכלה הגדולה בעולם, ולאלץ את הבנק המרכזי להותיר את הריבית בארה"ב ברמה נמוכה.

"אני צופה שהצמיחה הכלכלית המתונה תימשך בשנה הבאה", אמר היום ברננקי בנאום במועדון הכלכלי של ניו יורק, אשר היה נאומו הראשון של יו"ר הבנק הפדרלי מאז ישיבת הריבית של הבנק המרכזי בתחילת החודש. עם זאת, יו"ר הבנק המרכזי לא סיפק תחזית צמיחה מדויקת. לדבריו, ישנם סימני שיפור בביקוש בשוק הדיור, ולמרות בעיית המשך עיקולי הבתים, שוק הדיור עשוי לספק תרומה חיובית קטנה לצמיחת הכלכלה בשנת 2010.

"שוקי האשראי והעבודה הם שני הגורמים המרכזיים שעלולים להגביל את קצב התאוששות הכלכלה", אמר ברננקי. "עדיין נותרו אתגרים כלכליים משמעותיים. היקף האשראי ממשיך להיות מוגבל, הפעילות הכלכלית חלשה ושיעור האבטלה הרבה יותר מדי גבוה. עדיין קיימת אפשרות למכשולים נוספים בעתיד", הוסיף.

"חוסר נכונות הבנקים להעמיק הלוואות יגביל את המידה בה עסקים מסוימים יוכלו להרחיב את פעילותם לגייס עובדים חדשים", אמר ברננקי. "אני צופה שהמצב יחזור בהדרגה לסדרו, ככל שהשיפור בתנאים הכלכליים יחזק את מאזני הבנקים ויצמצם את חוסר הוודאות".

ברננקי חזר בנאומו על משפט שנכלל גם בהודעת הריבית של הבנק הפדרלי בתחילת החודש, כי הריבית בארה"ב צפויה להישאר נמוכה ביותר למשך פרק זמן ממושך. "כמובן ששינויים משמעותיים בתנאים הכלכליים או בתחזית הכלכלית יביאו גם לשינוי בתחזיות המדיניות", הוסיף ברננקי.

ברננקי התייחס בנאומו גם למצבו של מטבע האמריקאי ואמר כי הבנק הפדרלי קשוב לשינויים בשער הדולר ו"יסייע להבטיח כי הדולר יישאר חזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully