וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ייטב אם יטילו עלינו להפחית גזי החממה"

אייל דץ

16.11.2009 / 19:55

המשרד להגנת הסביבה הגיב באכזבה להחלטה לדחות את גיבושו של הסכם מחייב לעצירת ההתחממות הגלובלית. המנהיגים הסכימו להגיע ל"הסכם פוליטי" בוועידת קופנהגן

במשרד להגנת הסביבה הגיבו היום (שני) באכזבה להחלטת מנהיגי העולם לדחות את גיבושו של הסכם מחייב לעצירת ההתחממות הגלובלית. הסכם כזה היה אמור להיחתם בוועידת האקלים בקופנהגן בחודש הבא. במקום זאת, הסכימו המנהיגים להגיע בוועידה ל"הסכם פוליטי", שאינו מחייב מבחינה משפטית.

במשרד להגנת הסביבה אמרו כי הם בהחלט היו מעוניינים לראות הסכם מחייב משפטית בקופנהגן שיוביל למחויבות עולמית למאבק בהתחממות הגלובאלית וכי קיימת אכזבה מכך שמתרבים הסיכויים שלא יושג הסכם כזה. בדיון שנערך היום בוועידת הפנים והגנת הסביבה בנושא דו"ח מקינזי להפחתת פליטות גזי החממה בישראל, חזר והדגיש השר להגנת הסביבה גלעד ארדן את הצורך הישראלי בהסכם מחייב בקופנהגן. "ייטב למדינת ישראל אם היא תהיה מאותן מדינות שיוטלו עליהם מחויבויות להפחית את פליטות גזי החממה", אמר ארדן בדיון.

ההצעה לדחיית ההסכם המחייב הוגשה על ידי ראש ממשלת דנמרק, לארס לוק ראסמוסן, במהלך ועידת שיתוף הפעולה הכלכלי של מדינות אסיה והפסיפיק (APEC) בסינגפור. במשרד להגנת הסביבה טוענים כי מורכבות מערכת היחסים הבינלאומית ומעמדה של ארצות הברית כשחקן מרכזי במערכת, היא שהובילה ליוזמה הדנית לגיבוש "הסכם פוליטי".

ההסכם שיושג בקופנהגן אמור להיות שלב ביניים בדרך להסכם מחייב כאשר ההערכה היא שהסכם כזה ייחתם בוועידה נוספת שתתקיים מספר חודשים בודדים לאחר ועידת קופנהגן. ההערכות הן שמדובר בלוח זמנים של בין חצי שנה לשנה לאחר הוועידה בקופנהגן.במשרד להגנת הסביבה הדגישו כי למרות העיכוב בלוחות הזמנים, לישראל אין שום כוונה להתחמק מקידום פעולות משמעותיות שיובילו להפחתת גזי חממה. "ישראל רואה עצמה מחויבת למאמץ העולמי להפחתת הפליטות ומבחינה זו, היא אינה שונה בדאגתה ממרבית מדינות העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully