וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים שחררה כתב ישראלי שנעצר במשחק כדורגל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.11.2009 / 19:48

חוסיין אל עברה, כתב העיתון הערבי-ישראלי "פנורמה", נעצר בסוף השבוע במצרים לאחר שצילם עימותים בין אוהדי כדורגל. היום הוא שוחרר ממעצר ושב לביתו בארץ. עורך העיתון: "מצפה להתנצלות"

העיתונאי הישראלי חוסיין אל-עברה שב בצהרים (שני) לישראל לאחר שהיה עצור בקהיר מאז יום שבת בלילה. אל-עברה, כתב העיתון הערבי-ישראלי "פנורמה", הגיע למצרים כדי לסקר את משחק הכדורגל המותח בין נבחרות מצרים לאלג'יריה שהסתיים בתוצאה 2:0 לטובת מצרים. הוא נעצר על ידי המצרים, לאחר שצילם עימותים בין אוהדים אלג'יראים לאוהדים מצרים בתום המשחק.

עורך "פנורמה", בסאם ג'אבר, סיפר לוואלה! חדשות כי אנשי המודיעין המצרי עצרו את אל-עברה לאחר שצילם עימותים בין אוהדים של שתי הנבחרות מחוץ למלונו בקהיר. "המצרים לקחו אותו למשטרה וחקרו אותו מיום שבת בחצות ועד שש בבוקר", אמר. "אמרו לו שישחררו אותו עוד חצי שעה, ובינתיים הם בדקו את התכנים באתר האינטרנט שלנו – 'פאנט'. בסופו של דבר הוא נשאר במעצר עד ארבע וחצי אחר הצהרים ורק אז שחררו אותו".

ג'אבר גינה בתוקף את מעצרו של אל-עברה ואמר כי הוא לא היתה שום סיבה לעצור אותו. "לא היה שום מקום לעצור עיתונאי שבא בתפקיד לסקר בצורה ניטרלית ואובייקטיבית את משחק הכדורגל, שעורר עניין רב גם פה. אנחנו לא מתערבים בשום נושא ולא מביעים דעה, אלא רק מסקרים. כפי שאנחנו מכבדים את כל האנשים שעליהם אנחנו כותבים בכל העולם בלי קשר לגזע ודת, אני מצפה מהשלטונות המצרים להתנצל בפני הכתב. מה שהם עשו איננו הוגן. היה צריך להגיד לו תודה ולתת לו פרחים במקום לעצור אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully