וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז כתב ללבני: פעלת באופן לא דמוקרטי

פנחס וולף

16.11.2009 / 19:30

לאחר שמנעה דיון בתוכניתו המדינית בסיעת קדימה, מאשים מופז את לבני בסתימת פיות. במכתב, שהגיע לידי וואלה! חדשות, כתב: "לצערי, גיליתי כי לכל אחד מאתנו יש הגדרה שונה למושג דמוקרטיה". מקורבי לבני: "תוכנית מופז - פוליטית"

עימות בצמרת קדימה בין יושבת ראש המפלגה, חברת הכנסת ציפי לבני, לבין חבר הכנסת שאול מופז. זאת לאחר שלטענת מופז, לבני מנעה ממנו להציג היום (שני) את תוכניתו המדינית בפני חברי סיעת קדימה. לבני אמרה למופז שבשבוע הבא תקיים הסיעה דיון בתוכניתו, ובתגובה אמר מופז: "מפאת כבוד הסיעה לא אפתח את זה כאן, אבל הניסיון למנוע ממני לדבר הוא ברור". לאחר מכן גם שיגר מופז מכתב חריף ללבני ולחברי הסיעה.

במכתב, שהגיע לוואלה! חדשות נאמר בין השאר כי, "קדימה הינה מפלגה דמוקרטית. לכל חבר בה יש זכות לקדם יוזמה שאותה הוא רואה כמיטיבה עם מדינת ישראל ואזרחיה. כל אחד מאתנו הוא, בסופו של דבר, נבחר ציבור. לתומי חשבתי, שמאחר שמדובר בתוכנית למען עתידה של ישראל ועתידם של ילדינו, חובה עליי להציגה בפני חברי הסיעה. גם חברי סיעה נוספים חשבו כמוני, ולראיה כמה מהם דרשו בגלוי שיתאפשר לי להציג את התוכנית בישיבת הסיעה. לצערי אני מגלה היום, כי לכל אחד מאתנו יש הגדרה שונה למושג 'דמוקרטיה'".

"אני רואה בחומרה רבה", ציין מופז, "כיצד תחת מעטה פרוצדורלי וטכני נמנע דיון בתוכניתי. צר לי שכך הם פני הדברים. גם פוליטיקה, כפי שאת יודעת, יכולה להיות אחרת".

מופז כתב עוד כי לפני חמישה ימים שלח למשרדה של לבני בקשה להצגת המתווה המדיני שלו ליישוב הסכסוך הישראלי-פלסטיני, בישיבת הסיעה היום. "המתווה אותו רציתי להציג בפני הסיעה", הסביר, "נכתב לאחר שעות רבות של התייעצויות, למידה, ומחקר. הבוקר, נתבשרתי על ידי עוזרי כי מנהלת הסיעה הודיעה, שעל פי החלטתך לא אוכל להציג את המתווה בפני חברי סיעת קדימה. המתווה אותו רציתי להציג בפני הסיעה נכתב לאחר שעות רבות של התייעצויות, למידה, ומחקר למען מדינת ישראל ואזרחיה החפצים בשלום. הלילה, אצא לארה"ב להציג את התוכנית בפני גורמי ממשל, אנשי אקדמיה ומובילי דעת קהל, וראיתי לנכון להציג את התוכנית בפני סיעת קדימה טרם יציאתי לארה"ב".

"מופז מתעלם מהעובדות"

מלשכתה של ציפי לבני נמסר בתגובה לוואלה! חדשות, כי "אם היה ספק בזה שמטרתו ותוכניותיו פוליטיות ולא מדיניות, היום זה נחשף. מי שרוצה לריב יריב והעובדות לא משנות לו. מופז לא מגיע לדיונים ולפגישות שהוא מוזמן אליהם, דבר המסביר את דרך ההתנהלות של הבן אדם".

בנוסף, ראש לשכתה של לבני, יצחק אוחיון, שלח הערב מכתב תגובה למופז. במכתב נאמר בין היתר כי, "אני מצר על דבריך ועל תחושותיך, אך מתוך רצון להעמיד דברים על דיוקם וכמי שהיה מעורב בניסיון לתיאום מועד ראוי ברצוני להבהיר מספר נקודות". במכתב, אוחיון מציין כי לאחר פניית מופז לקיים ישיבת סיעה על תוכניתו המדינית, לבני התחייבה כי יתקיים דיון בנושא בישיבה הקרובה, שהתקיימה היום, או בשבוע הבא.

לטענת אוחיון, לבני הסבירה אתמול למופז כי בשל הופעה בפורום סבן ישיבת הסיעה תהיה קצרה מהרגיל ובמהלך היום אוחיון ניסה, לשווא, לדבר עם מופז.

"לאחר שלא נעניתי על ידך ובהתייעצות עם יו"ר הסיעה (ח"כ דליה איצק – פ"ו), נקבע כי הנושא יועלה ביום חמישי הבא מיד עם שובך מחו"ל יחד עם הקצאת זמן ראויה ומכובדת לסוגיה". במכתב, שנשלח לכל חברי הסיעה, אוחיון טוען כי במקרים נוספים בחודש האחרון, מופז לא הגיע להתייעצויות שלבני הזמינה אותו אישית אליהן. "אני מצר על השתלשלות העניינים ודרך התגובה בה בחרת", מסיים אוחיון, "כולי תקווה כי נשכיל בדיון המתוכנן להתעלות מעל אירועים אלו ולקיים דיון ממצה ומכבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully