וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכנסת מאשימים: "ישראל מזניחה הטיפול בשפכים"

אייל דץ

16.11.2009 / 20:00

הועדה המשותפת לסביבה ובריאות דנה היום בזיהום מקורות המים באזור הגדה המערבית. ח"כ חנין: "עולה תמונה מדאיגה המשליכה על בריאות הציבור כולו, ללא הבדל בין יהודים לפלסטינים"

הוועדה המשותפת לסביבה ובריאות בכנסת, בראשות ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש), ערכה היום (שני) דיון בנושא הזרמת השפכים של היישובים הישראליים והפלסטיניים בגדה המערבית וזיהום מקורות המים. הדיון נערך בעקבות דו"ח של ארגון "בצלם", שלפיו הזנחת הטיפול בשפכים, באחריות הממשל הישראלי ועיריית ירושלים, גורמת לפגיעה בריאותית קשה באקוויפר ההר ובמי שתייה בישראל.

ח"כ ד"ר דב חנין אמר בדיון, כי מהממצאים עולה "תמונה מדאיגה של בעיה סביבתית קשה, המשליכה על בריאות הציבור כולו במדינת ישראל ואיננה מבדילה בין יהודים לפלסטינים. באחריותה של הכנסת הישראלית ומחובתן של הרשויות הישראליות בירושלים ובשטחים לגבש לוח זמנים ופתרון מעשי לבעיית טיהור השפכים".

בדיון עלה כי למרות המחלוקת בין ארגון "בצלם" לבין משרדי הממשלה ורשות המים בנוגע לאחראים העיקריים לזיהום מי התהום, יש לטפל בבעיה באופן המיידי ולהימנע מלהגיע לנקודת האל-חזור בה לא ניתן יהיה להשיב את מי האקוויפר לקדמותם. הוועדה ביקשה מכל הגורמים הנוגעים לדבר להעביר לידיה את כל המחקרים והנתונים שבידיהם לצורכי מעקב והמשך דיון.

כמו כן קראה הוועדה לרשויות הישראליות למלא את חובתן ולפעול בצורה נמרצת כדי להגן על בריאות הציבור וסביבתו. לדברי ח"כ חנין "יש לחדול מהזרמה של שפכים לא מטופלים, ובוודאי לעשות זאת במקומות הנמצאים באחריותן הבלעדית של הרשויות הישראליות בשטחים".

הממצאים האמורים מצטרפים לדו"ח נוסף שפרסם לפני כשבועיים ארגון זכויות האדם הבינלאומי "אמנסטי" ואשר בו נטען כי "ישראל מנהלת מדיניות מים מפלה ומאפשרת לפלסטינים גישה רק ל-20% ממשאבי המים בגדה". בדו"ח שזכה לשם "מים עכורים" נמתחה ביקורת חמורה על ישראל אשר עושה שימוש מופרז במי אקוויפר ההר כשהיא מותירה את הפלשתינים בגדה ללא מקורות מים. בנוסף, נטען, צה"ל מונע מתושבי האזורים האמורים לאגור מי גשמים בעצמם. שר התשתיות עוזי לנדאו הגיב לדו"ח אמנסטי עם פרסומו בביטול ואמר: "מדובר בדו"ח שטחי ושקרי המשקף תעמולה פלסטינית מגמתית אשר מעוות את המציאות המתקיימת בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully