וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של 1.2 מיליארד דולר ברבעון ל-GM

16.11.2009 / 15:47

ענקית הרכב המתאוששת מקריסה הודיעה במקביל כי תתחיל להחזיר את הסיוע שקיבלה מהממשל האמריקאי, בסך 6.7 מיליארד דולר

ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס (GM), שחולצה מקריסה על ידי הממשל האמריקאי ויצאה מפשיטת רגל ב-10 ביולי, דיווחה היום על הפסד של 1.2 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2009, למרות עלייה במכירותיה בעקבות תוכנית "מזומנים תמורת גרוטאות" הפופולרית של הממשלה. ברבעון הראשון שלה מאז שיצאה מפשיטת רגל, דיווחה GM על הפסד של 1.2 מיליארד דולר והכנסות של 28 מיליארד דולר. ברבעון המקביל ב-2008, דיווחה gm על הפסד של 2.6 מיליארד דולר והכנסות של 37.8 מיליארד דולר.

עם זאת, ציינה החברה כי תוצאותיה הרבעוניות מכסות רק חלק מהרבעון שעבר מאז יצאה מפשיטת רגל וכי הן אינן תואמות את הסטנדרטים החשבונאיים בארה"ב. "יש לנו עוד הרבה עבודה אך התוצאות היום מוכיחות את היסוד המוצק שעליו אנו בונים את GMהחדשה", אמר המנכ"ל פריץ הנדרסון. במקביל, הודיעה GM כי תתחיל להחזיר את הסיוע שקיבלה מהממשל האמריקאי, בסך 6.7 מיליארד דולר, לפני סוף 2009 וכי היא צפויה לסיים את פריעת חובותיה לממשל עד 2011 - ארבע שנים לפני המועד המתוכנן.

החוב של ג'נרל מוטורס לממשל מהווה כ-13% מסך הסיוע הממשלתי שקיבלה החברה ממשלם המיסים האמריקאי, בסך 52 מיליארד דולר. מרבית הסכום שולם תמורת נתח בעלות של 61% בחברה. GM העריכה כי ברבעון הרביעי תיאלץ להפריש כ-8.3 מיליארד דולר לכיסוי עלויות, בהן החזרת הסיוע לממשל ו-2.3 מיליארד דולר נוספים לכיסוי עלויות הקשורות לפשיטת הרגל של חטיבת הרכיבים שלה לשעבר, דלפי.

חובותיה של GM הסתכמו ב-17 מיליארד דולר בסוף הרבעון השלישי, כולל חוב של 6.7 מיליארד דולר לממשל ו-2.7 מיליארד דולר לממשלות קנדה וגרמניה. הסכום אינו כולל מניות בכורה וניירות ערך בסך 12.2 מיליארד דולר שחייבת החברה לקרן ביטוח הבריאות של עובדיה בארה"ב והקנדה. לפני שיצאה מפשיטת רגל ביולי, הסתכמו חובותיה של ג'נרל מוטורס ב-94.7 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully