וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: גם אירופה תומכת במהלך חד צדדי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.11.2009 / 16:24

הרשות הפלסטינית פנתה באופן רשמי לנציגי האיחוד האירופי, בבקשה שיתמכו בהכרזה חד צדדית על מדינה פלסטינית. עריקאת: "התגובה הראשונית היתה חיובית"

הרשות הפלסטינית אינה נבהלת מהאיומים הישראלים ועוברת לשלב הרשמי: יו"ר צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, גילה היום (שני) כי הרשות פנתה היום באופן רשמי למדינות האיחוד האירופי, בבקשה שיתמכו בכוונת הרשות לפנות למועצת הביטחון של האו"ם כדי שזו תכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67'. "נפגשתי ברמאללה עם נציג האיחוד האירופי ועם 27 קונסולים של מדינות האיחוד, והעברתי להם בקשה רשמית לתמוך בפנייתנו למועצת הביטחון", אמר.

"במהלך פגישתי עם נציגי האיחוד לא שמעתי מצדם התנגדות לצעד הפלסטיני", סיפר עריקאת. "התגובה הראשונית של מדינות האיחוד האירופי היתה חיובית. קיימנו מגעים עם אותן מדינות. יש הסכמה ושיתוף פעולה בנושא זה מצידן".

בתגובה לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם הכרזה פלסטינית חד-צדדית על הקמת מדינה תחבל בשלום אמר נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כי תגובתה המהירה של ישראל "מוכיחה בצורה ברורה כי היא אינה רוצה בשלום ואינה רוצה בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית". אבו רודיינה הוסיף כי כל מה שישראל מחפשת הוא דרכים לבזבז את הזמן: "הרי ישראל התחילה מזה זמן רב לנקוט בצעדים חד-צדדיים, וההתנחלויות הן ההוכחה הגדולה ביותר לכך".

בראיון לעיתון הפלסטיני "אל-איאם" הביע שליח האיחוד האירופי למזרח התיכון, מארק אוט, הסתייגות מהכוונה הפלסטינית לגשת למועצת הביטחון ולבקש הכרה במדינה פלסטינית בגבולות 67'. "בשנים האחרונות היה לנו ניסיון רע עם צעדים חד-צדדיים ולפיכך עלינו להיות זהירים. איני אומר שזה רעיון רע לגמרי, מה שאני אומר הוא שיש לגבש אותו בצורה אחראית שתיתן לו סיכוי להצליח", אמר אוט. "בל נשכח שיש מדינות במועצת הביטחון עם זכות וטו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully