וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על התקשורת: "שקרנים ומנוולים"

פנחס וולף

16.11.2009 / 18:01

כך ענה שר החוץ לשאלת עיתונאי מדוע כינס מסיבת עיתונאים שעה לאחר שנתניהו הודיע כי לא יפוצלו סמכויות היועץ המשפטי הבא. לדבריו, "לא חסרים אידיוטים גם בכנסת"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: לירז ליבנה)

בעקבות דבריו של יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, כי חברי מפלגתו לא יצביעו בעד הצעות חוק שתעלה הממשלה, התקיימה אחר הצהריים (שני) פגישה בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. השניים סיכמו להיפגש שוב מחר, במטרה להגיע לפתרון מוסכם בנושא תקציב העלייה עד ליום שני הבא. כמו כן, סוכם כי בשלב זה תחזור מפלגת ישראל ביתנו להצביע לפי עמדת הממשלה.

מוקדם יותר איים יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, כי חברי מפלגתו לא יצביעו בעד הצעות חוק שתעלה הממשלה. הסיבה הרשמית: במסגרת צמצום הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה, בוטל הקיצוץ שתוכנן בישיבות.

במהלך מסיבת עיתונאים לפני ישיבת סיעת ישראל ביתנו, אמר ליברמן כי "הקש ששבר את גב הגמל הוא שנודע לי שמתוך הקיצוץ שאושר, הוציאו את הקיצוץ לישיבות, בעוד שבעלייה מקצצים. הודעתי אתמול לראש לשכתו של בנימין נתניהו, נתן אשל, שאם לא נקבל תשובה חיובית על תקציבי העלייה, לא נשתתף בשום הצבעה".

ליברמן הוסיף כי "אין לי עין צרה, אבל לא ייתכן שגם ייתנו לחרדים וגם לא ייתנו לעולים - זה לא יילך. אנחנו מאוד רוצים בהמשך קיום הממשלה הזו. היינו הראשונים שחתמנו על הסכם קואליציוני והראשונים שתמכנו בתקציב. לא אסבול חוסר הגינות, קיפוח ואפליה של מגזר מסוים. נבחרנו בצורה ברורה. עלייה היתה אחד הדגלים שלנו, ולא נסבול שדווקא את הדגל הזה נקפל. לא קיבלתי שום הסבר ואף אחד לא טרח להתייעץ איתנו".

ליברמן התייחס גם לאמירת נתניהו על פיצול סמכויות היועץ המשפטי לממשלה. לדבריו,"זו החלטה נבונה, היחידה המתקבלת על הדעת. אי אפשר לעשות שינוי דרמטי בדוחק. אין לי תשובה ברורה אם זה טוב או רע. בהחלט אני חושב שגם אם יש צורך בשינוי אסור שזה יתקבל באווירה שגונבים דברים. זה צריך להיות בצורה מאוד שקופה, ביישוב דעת ובשיקול דעת. טוב שלהבא זה ייעשה מראש, ולא בדוחק. כל החלטה אחרת היתה מתפרשת אחרת לגמרי. זה לא נכון מצדי להתערב בנסיבות כמו שהן".

"רציתי את פרידמן במשרד המשפטים"

העיתונאים סירבו לקבל כפשוטם את הסברי ליברמן, ואחד מהם שאל אותו: "אתה בפוליטיקה הרבה שנים. כשראש הממשלה מודיע משהו בשעה שתיים, ואתה מכנס מסיבת עיתונאים בשעה שלוש, קשה יהיה שלא למצוא את הקשר בין השניים". בתשובה אמר ליברמן: "אני יודע שלא משנה מה אעשה, תמיד יחפשו קשר. לא חסרים פה גם שקרנים, גם אידיוטים, גם מנוולים, בעיקר בתקשורת אבל גם בכנסת. ספציפית זה כל הקשת, משלום ירושלמי עד שלי יחימוביץ'".

"כותבים שליברמן מינה את שר המשפטים, נאמן", אמר שר החוץ. "זה לא סוד. מאוד רציתי את דני פרידמן. מי שביקש ולחץ למנותו זה בני בגין, שבא אלי לחדר בשמם של דן מרידור ורובי ריבלין, ואמר שזה גם בידיעתו של ראש הממשלה נתניהו. ויתרתי ואמרתי שלמען הקואליציה אני מוכן להתפשר ולוותר על תפיסת עולמי. לכן נאמן בא כאותו לחץ של אנשי הליכוד. ראיתי את כל ההקשרים שמנסים לעשות".

"אתן דוגמה נוספת", אמר ליברמן. "מינינו את השר לביטחון הפנים איציק אהרונוביץ'. ניסיתי להשפיע ולהתערב על מהלך החקירה? היה לחץ מצידו על צוות החקירה?, האם הם שינו את המלצות שלהם בזכות זה שהוא שר לביטחון פנים? לא ניסינו ואנחנו לא מתכוונים להתערב, והעמדה שלנו היא עקרונית".

עדכון ראשון: 15:29

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully