וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "לענות לאיתותי השלום של אסד"

16.11.2009 / 15:02

שר הביטחון התייחס בישיבת סיעת העבודה לעמדות שהשמיע לאחרונה הנשיא הסורי. על החלטתו של נתניהו לא לפצל את סמכויות היועמ"ש: "ניצחון ברור לעמדה שנקטנו"

ערוץ הכנסת

(ערוץ הכנסת)

"אסור לנו לאבד את קשר העין עם העניין הסורי, ועלינו להגיב באופן פוזיטיבי לכל דבר בעניין", כך אמר היום (שני) שר הביטחון, אהוד ברק, בישיבת סיעת העבודה בכנסת. ברק הוסיף כי "מדינת ישראל חזקה ומרתיעה ולכן יש לה אינטרס למשא ומתן עם סוריה. אנחנו שומעים את הנשיא הסורי פעם אחר פעם משמיע עמדות שאם לקרוא אותם כפשוטן פירושן – 'אנחנו מוכנים להיכנס למו"מ'. לא ראוי שזה יישאר בלא מענה".

ברק התייחס גם להודעתו של נתניהו בנוגע לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה ואמר כי: "זה ניצחון של השכל הישר. זה דבר בעל ערך. זה ניצחון ברור לעמדה שנקטנו בדבר החשוב הזה". כזכור, ברק תמך בהקמת ועדה שתבחן את הצורך בפיצול התפקיד.

אהוד ברק (ימין) ועורך הדין חיים כהן בכינוס מפלגת העבודה - נובמבר 2009. אורי לנץ
ברק התייחס גם להודעתו של נתניהו בנוגע לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה ואמר כי: "זה ניצחון של השכל הישר"/אורי לנץ

שר הביטחון התייחס גם לתהליך המדיני ואמר כי "אנחנו בשלב חשוב בתהליך המדיני. בניגוד לחלק מהפרסומים, הביקור של נתניהו בארצות הברית היה טוב ונוצר הבסיס להיכנס למשא ומתן עם הפלסטינים. ההכרזה של אבו מאזן שלא יתמודד בבחירות לרשות הפלסטינית מתלבנת בזירה הפלסטינית. אנחנו פתוחים לעשות מאמצים נוספים מצידנו כדי להביא לכך שהתהליך המדיני ייצא לדרך. המטרה של ההסדר ברורה – הסכם בינינו לפלסטינים שישים קץ לסכסוך ולתביעות ויכונן מדינה פלסטינית. נסיים את שליטתנו בעם אחר שיש לה מחירים כבדים מצד ישראל".

ברק הוסיף כי "ישראל היום מספיק חזקה ומרתיעה כדי לאפשר לעצמה עמדה של כוח ובטחון עצמי, שתוכל לקבל החלטות לא קלות כדי שהמו"מ עם הפלסטינים יסתיים. בקשר לאפשרות הכרזה חד צדדית של הפלסטינים, הניסיון מוכיח שפעולה בהסכמה מובילה לתוצאות יותר טובות לכל הצדדים מאשר פעולה חד צדדית, שמקטינה את הסיכוי לשיתוף הפעולה ומגדילה סיכונים אחרים".

שר הביטחון דיבר גם על חברי הכנסת "המורדים" ממפלגת העבודה ואמר כי "יש בסיעה מי שמנהל איתם הידברות. חשוב לציין שהזמן הולך ואוזל והם צריכים לקבל החלטה אם הם נשארים במפלגה או כל החלטה אחרת. אנחנו נפעל לשלב ידיים ולהוליך את המדינה קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully