וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בפשיעת הנוער בשנה האחרונה בצפון

קובי מנדל

16.11.2009 / 14:41

מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, ניצב שמעון קורן, חשף נתונים אודות אלימות בני הנוער בשנה האחרונה. בעבירות חמורות של רצח וניסיון לרצח חלה עלייה של 100%

עלייה נרשמה בשנה האחרונה כמעט בכל סוגי פשיעת הנוער במחוז הצפון של המשטרה, המשתרע בין חדרה לרמת הגולן. בעבירות חמורות של רצח וניסיון לרצח חלה עלייה של 100% לעומת השנה שעברה, כך עולה מנתונים שחשף היום (שני) מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, ניצב שמעון קורן, בכנס בנושא אלימות בקרב בני נוער שנערך בעיר נשר עם נציגי המחוז של משרד החינוך.

במוסדות חינוך בצפון חלה עליה של 47.7% בפשיעת הנוער. 125 מקרים של בנשיאת סכין נרשמו השנה לעומת 87 בשנה שעברה. בעבירות אלימות גופנית ובנזק לרכוש חלו עליות קטנות יותר. בעבירות סחיטה חלה ירידה של 5.8 אחוזים - 49 מקרים לעומת 52 בשנה שעברה.

ניצב קורן ציין כי פשיעת הנוער בבתי הספר במחוז חיפה במהלך שלושת החודשים יוני-אוגוסט בשנה הנוכחית עלתה ב-3.5% לעומת שנת הלימודים הקודמת. רוב פשיעת הנוער במחוז הצפון מתבצעת בבתי הספר התיכוניים - 35% לעומת 26% בבתי הספר היסודיים. רוב העבירות שבוצעו על ידי בני נוער קרו ברחובות - 33%, ורק 17% מהן התרחשו במוסדות החינוך, ובאותו שיעור - בבתי מגורים.

באשר לנתוני השימוש באלכוהול, מסר מפקד המחוז הצפוני כי על פי הנתונים האחרונים, נוהגים 45% מתלמידי כיתות י' לצרוך אלכוהול בצורה מופרזת לפחות פעם בחודש, וכי ישראל נמצאת במקום השני בעולם בשיעור תלמידי כיתה ו' הצורכים אלכוהול. השנה נפתחו במחוז הצפוני של המשטרה 136 תיקים נגד מכירת אלכוהול לקטינים.

ניצב שמעון קורן מסר עוד כי הסיבות העיקריות לעלייה בעבירות הנוער במוסדות חינוך נובעת מעלייה בדיווח ליחידות הנוער, החמרה בגישה של מערכת החינוך לגבי עבירות אלימות ובכלל בקרב תלמידים, וכן סיבות נוספות. "ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר במניעת אלימות בבתי הספר בהפיכת מקרי ההתנהגות הלא נורמטיבית בבתי הספר לחריגים - זו מלחמה קשה", סיכם מפקד המחוז הצפוני את דבריו.

מנהל המחוז של משרד החינוך, אהרון זביידה, ציין כי השנה חל גידול ניכר בהקצאת מספר ימי הדרכה לבתי הספר לצורך המאבק במניעת אלימות ושיפור אקלים בתי הספר, מ- 12 ימי הדרכה בתשס"ט ל- 33 ימי הדרכה השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully