וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הכדורגל: המצרים באלג'יר חוששים מלינץ'

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.11.2009 / 14:15

הניצחון המצרי על נבחרת אלג'יריה בכדורגל ממשיך לגבות קורבנות. אחרי שמספר אוהדים אלג'יראים מתו מהתקפי לב, אלו שנותרו תוקפים את המצרים ששוהים במדינה

הפסדה של נבחרת אלג'יריה בכדורגל לנבחרת המצרית על הכרטיס למונדיאל 2010, שכפה משחק מכריע בין השתיים ביום רביעי, עורר לא רק שמחה חסרת תקדים במצרים אלא גם זעם אדיר באלג'יריה שהתבטא בניסיונות לפגוע בכל מצרי הבא ליד. אזרחים מצרים המתגוררים באלג'יריה פנו למשרד החוץ המצרי בבקשה שיצילו אותם "בדחיפות" מפני האלימות של האלג'יראים. "אנו עלולים לשלם בחיינו", הזהירו.

מה שהרגיז את הציבור באלג'יריה הוא הדיווחים בעיתוני אלג'יריה לפיהם אוהדים רבים של הנבחרת המקומית הוכו על ידי אוהדי מצרים במשחק הגומלין שנערך ביום שבת בקהיר. במשחק ניצחה כאמור נבחרת מצרים בתוצאה 2:0 משער שהובקע בדקה ה-95 וכפה משחק שלישי שייערך ביום רביעי. הציבור באלג'יריה כה זעם על הדיווחים בתקשורת המקומית והחליט לתקוף את המצרים המתגוררים במדינה.

אוהדי נבחרת אלג'יריה. רויטרס
המון אלג'יראי זועם השליך לבנים וכתוצאה מכך נפצעו 15 מצרים. אוהדי אלג'יריה/רויטרס

מצרי המתגורר באלג'יריה ועובד שם בחברת השקעות קרא לעזרה בראיון לאחד מערוצי הטלוויזיה. "יש להתערב באופן מיידי על מנת להציל את המצרים המתגוררים כאן", זעק. המצרי סיפר עוד כי השגרירות המצרית באלג'יריה לא התרגשה מקריאתו והסתפקה בקריאה למשטרה המקומית. "לאחר המשחק פרצו אלג'יראים לדירה שלי, וכלאו אותי, את אשתי ואת ילדיי. עובדי החברה שבה אני עובד הצליחו להסתתר מפני האלג'יראים הזועמים", אמר.

מצרי אחר המתגורר באלג'יריה סיפר כי הוא מפחד לחייו וכי בכוונתו לעזוב את הבירה אלג'יר כדי להסתתר מפני הזעם האלג'יראי. מצרי אחר העובד במדינה סיפר כי המון אלג'יראי זועם השליך עליו ועל מספר מצרים נוספים לבנים וכתוצאה מכך נפצעו 15 מצרים. דובר משרד החוץ המצרי חוסאם זכי עדכן כי ראש ממשלת מצרים אחמד נזיף ושר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט טלפנו לעמיתיהם האלג'יראים וביקשו מהם להגן על המצרים במדינה. "השלטונות האלג'יראים נקטו בכל האמצעים כדי להגן עליהם", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully