וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "סמכויות היועמ"ש הבא לא יפוצלו"

פנחס וולף וגלעד גרוסמן

16.11.2009 / 12:58

רה"מ נתניהו אמר כי היועץ המשפטי לממשלה ייבחר על פי המתכונת של היועץ המשפטי לממשלה הנוכחי - ללא פיצול תפקידו. "טרם החלטתי האם לתמוך בפיצול"

היועץ המשפטי לממשלה ייבחר על פי המתכונת של היועץ המשפטי לממשלה הנוכחי, ללא פיצול תפקידו - כך עולה מדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שנאמרו הבוקר (שני) בפגישה עם חברי ועדת האיתור לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. לדברי ראש הממשלה, "אני עדיין לא קיבלתי החלטה אם כן או לא לפצל. שאלת הפיצול איננה רלוונטית להחלטה של הוועדה משום שמדובר בסוגייה יסודית ומורכבת, שהדיון עליה ייקח עוד חודשים ארוכים עד שתתקבל החלטה, וגם לאחר שתתקבל החלטה, היישום ייקח זמן רב. שאלת הפיצול איננה רלוונטית להחלטה של הוועדה. הוועדה צריכה לקבל החלטה לפי המתכונת הנוכחית של תפקיד היועץ המשפטי לממשלה".

נתניהו ביקש מחברי הוועדה להגיע להסכמות ביניהם על המועמדים לתפקיד בהקדם האפשרי, כי מזוז הודיע שהוא נחרץ לסיים את תפקידו בסוף ינואר, ולכן יש פה לוח זמנים קצר. לדבריו, "אני לא נכנס לשמות ולמועמדים אבל אני מבקש להגיע להבנות בהקדם האפשרי".

בתגובה, אמר יו"ר הוועדה, השופט בדימוס תיאודור אור כי, "אני מאמין שנעמוד בבקשה ונצליח להגיע להבנות ולהמליץ על מועמדים". במהלך הישיבה, שר המשפטים יעקב נאמן העיר כי, "לא ראש הממשלה ולא אני הצענו מועמדים כדי שלא יהיה חשש שגורמים פוליטיים מנסים להתערב בזה, וזה תקדימי. היה חשוב שלא רק שלא יהיה חשש שלא יהיה אפילו אבק של חשש של התערבות גורמים פוליטיים".

נתניהו הפציר בחברי הוועדה לגבש הסכמה ולהסכים על מועמדים. חברי הוועדה קיימו פגישה נוספת שלהם שבמהלכה הוחלט לא לפנות עדיין למועמדים חיצוניים אלא לנסות להשיג הבנות לגבי הקיימים אולם הסיכוי לכך אינו גבוה. החברים יפגשו ביום רביעי וידונו בצעדים הבאים. ההערכה היא שוהועדה לא תכבש המלצות עד סוף החודש כפי שתוכנן בתחילה.

בנוסף השתתפו בפגישה גם ח"כ יריב לוין, שר המשפטים לשעבר משה ניסים ועו"ד אייל רוזובסקי. מהצד של ראש הממשלה השתתפו גם מזכיר הממשלה צביקה האוזר ויועץ התקשורת של ראש הממשלה ניר חפץ.

ממשרד המשפטים נמסר לוואלה! חדשות כי נאמן ונתניהו סיכמו ביניהם שנושא חלוקת סמכויות היועמ"ש יובא לדיון ולהצבעה בממשלה לאחר בחירת היועמ"ש החדש. נאמן אמר לחברי הוועדה לפני כשבועיים, כי עליהם לבחור יועץ לפי המצב הקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully