וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: החיילים מכפיר פעלו בניגוד לערכים

יהושע בריינר ונרי ג'ונסון

16.11.2009 / 15:39

מפקדים מחטיבת כפיר תלו שלט בו נכתב כי הם מסרבים לפנות יהודים מבתיהם, ליד ההתנחלות נגוהות בה נהרסו הבוקר מספר מבנים לא חוקיים. דובר צה"ל: "כל ניסיון לערב את צה"ל בדיון פוליטי הוא פסול"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)


דובר צה"ל הגיב אחר הצהריים בחריפות על התקרית בה מפקדים בגדוד נחשון של חטיבת כפיר תלו הבוקר (שני) שלטים עליהם נכתב ש"גם נחשון לא מפנים". המקרה אירע בבסיס אדוריים, סמוך להתנחלות נגוהות בדרום הר חברון בה הרסו מוקדם יותר כוחות של המנהל האזרחי והמשטרה מספר מבנים שנבנו שלא כחוק.

"החיילים הושעו מתפקידם באופן מיידי עד גמר הבדיקה וצפויים להישפט היום בחטיבה", נמסר מדובר צה"ל. "יש לציין כי פעולת החיילים הינה פסולה מהיסוד, נוגדת את ערכי הצבא וכל ניסיון לערב את צה"ל בדיון פוליטי הוא פסול".

עוד נמסר כי "בשולי המשימה, במעגלי האבטחה המרוחקים, מספר חיילים מגדוד נחשון מחטיבת כפיר התנהגו שלא כמצופה מהם. הנושא נמצא בתחקור מפקדים". החיילים הושעו מתפקידם באופן מיידי וצפויים להישפט היום בחטיבה.

פעיל הימין איתמר בן גביר, עוזרו של חבר הכנסת מיכאל בן ארי (איחוד לאומי) אמר לוואלה! חדשות כי "בשבועות האחרונים יותר ויותר חיילים פונים אלינו ורוצים למחות נגד העובדה שמבקשים מהם לפנות יהודים. הם אומרים לנו: 'לא מקובל עלינו לאיפה צה"ל גורר אותנו'. אנחנו מפנים אצבע מאשימה לשר הביטחון אהוד ברק. זה לא המקרה הראשון וזה גם לא יהיה המקרה האחרון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילי הגדוד על גג הבסיס באדוריים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בן ארי עצמו מסר כי "ההתנהגות של שר הביטחון ברק דוחקת את החיילים לפינה. לא מדובר באירוע נקודתי ולכן הוא צריך לעשות חשבון נפש. צריך להוציא את הפוליטיקה מהצבא. חיילים לא צריכים לגרש ילדים". מארגון "חומש תחילה" נמסר כי "המלחמות הפוליטיות הפנימיות של מפלגת העבודה ממשיכות לפורר את צה"ל. על ראש הממשלה לפטר את שר הביטחון, שממשיך לספסר בחיילי צה"ל למשימות פוליטיות".

"המטה להצלת העם והארץ" הודיע למשפחות החיילים כי על כל יום בו ישבו החיילים בכלא הצבאי יעניק להם המטה "פרס כספי" –מענק על חינוך ילדיהם לאהבת הארץ. מהמטה נמסר, כי הוא "מגבה את חיילי נחשון שצועדים בעקבות גיבורי שמשון. על המפקדים לעודד את התופעה ולא להעניש את החיילים הגיבורים".
בחודש שעבר נידונו שני חיילי חטיבת כפיר, שהניפו שלט מחאה נגד פינוי ההתנחלות חומש במהלך טקס ההשבעה שלהם, ל-20 ימי מחבוש בפועל על ידי מפקד בסיס האימון החטיבתי. לאחר האירוע התייחס גם שר הביטחון אהוד ברק למרד ותקף בחריפות את הטירונים מגדוד שמשון. "מדובר באירוע חריג וחמור ביותר אשר פגע בצה"ל, במדינה, באופי המיוחד של המעמד ואשר מקומו לא במערכת הצבאית". בצה"ל ציינו גם כי הנושא הגיע לפתחו של הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי, שראה בחומרה את האירוע.

המרד בחטיבת כפיר ארע במהלך טקס השבעה לחיילי גדוד שמשון בכותל המערבי. החיילים הניפו שלט גדול ובו נכתב "גדוד שמשון לא מפנה בחומש". השלט הונף במהלך נאומו של מפקד החטיבה אלוף משנה אורן אבמן, ובמקביל הונפו שלטים דומים על ידי הורי חיילים בקהל. רק לאחר התערבותם של המפקדים במקום הורידו שני החיילים שהניפו את השלט את הכרזה, אולם הדבר הפך מהר מאוד לשיחת היום בקרב חיילי הגדוד.

המחאה הזו קיבלה רוח גבית נוספת לאחר ש-25 חיילי מילואים ששירתו בשנים האחרונות בגדוד שמשון של חטיבת כפיר, מסרו לפני כחודש למפקד הגדוד, סגן אלוף ציון שנקור מכתב, שבו הם הביעו את זעמם על השתתפות הגדוד בפינוי ההתנחלות חומש. במכתב שהועבר גם למפקד חטיבת שומרון אלוף משנה איציק בר, ציינו חיילי המילואים כי הם "מתביישים בגדוד", על כך שחייליו מפנים ישראלים מההתנחלות חומש שבשומרון.

עדכון ראשון: 12:15

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully