וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: לקחי הנסיעה לפריז כבר מיושמים

16.11.2009 / 9:36

בדיון על דו"ח מבקר המדינה לגבי בזבוז כספי משלם המסים בנסיעת משרד הביטחון לפריז הכריז ברק כי "מסקנות הדו"ח מיושמות ואני אחראי לכך שהתקלות הללו לא יחזרו על עצמן"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

הוועדה לביקורת המדינה מקיימת הבוקר (שני) דיון על ממצאי דו"ח מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס לגבי נסיעת משלחת שר הביטחון לפריז. מבקר המדינה אמר בפתח הדיון כי, "ממצאי הדו"ח מצביעים על חוסר רגישות ציבורית. לא ראוי שכספי משלמי המיסים ישמשו למנעמי השלטון. הרמה צריכה להיות מקובלת, ולא שהייה במלונות עם סוויטות שעלותם 20 אלף שקלים ללילה. זה דבר שלא בא בחשבון".

בוועדה הגיב לממצאי הדו"ח גם שר הביטחון ברק שאמר כי מדובר בדו"ח נוקב שמדבר בעד עצמו ותורם ויתרום גם בהמשך לתיקון אצלנו וגם אצל משרדים אחרים. "אני מכבד את הדו"ח של מבקר המדינה בנושא ואת כותביו. אני מוצא לנכון להבהיר שאני אחראי לכל מה שקורה במערכת הביטחון ובתוך כך לתקלה הזו. רק מי שעושה גם טועה, הביקורת חושפת שגיאות ולאחר מכן נדרשים לתקן אותן. אני האחראי לכך שהתקלות הללו לא יחזרו על עצמן".

ברק הוסיף כי "הבחנו בתקלות עוד במהלך השהייה בפריז, מיד אחריה שוחחתי על כך עם המנכ"ל והנחנו להקים צוות שיבחן את הדברים שהובילו לתקלות הללו ואת הדרך לתיקונן. ההמלצות הללו גובשו והוצגו גם למבקר. בנסיעות שלנו לחו"ל לאחר פריז יושמו ומיושמים הלקחים שהופקו מהדו"ח וכך יהיה גם בעתיד. אני מציע לראות את הדברים בחומרה מצד אחד אבל בפרופורציה אני נחוש לדאוג שהם לא יחזרו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני לא ישן חצי לילה בסלון וחצי לילה בחדר השינה כדי ליהנות ממנעמי הסוויטה". ברק בסלון האווירי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברק הוסיף כי "הסוויטה הזו שעולה אלפי יורו היא באמת תקלה, והיא נושא מרכזי בביקורת. אני לא מסביר תקלות. כשמזהים אותן צריך לתקן אותן. אין שום דרך לשר הביטחון לעקוב אחרי כל הדברים הללו. אני לא עוסק בהזמנות חדרים. ידעתי שאלון במלון הזה, לנתי בו גם בעבר. הייתי כבר שר ביטחון ושר חוץ. אני מציע לא להתבלבל. זה המלונות בהם לנים שרי הביטחון ושרי החוץ במשך שנים. שרון, שמיר, רבין, פרס, ארנס ואיציק מרדכי ישנו וישנים באותם מלונות".

ברק סיפר כי "אני לא ישן חצי לילה בסלון וחצי לילה בחדר השינה כדי ליהנות ממנעמי הסוויטה. מזמינים את הסוויטות הללו כדי לאפשר קיום פגישות במלון. אבל בעקבות זה ביקשתי שלהבא יזמינו חדר ולא סוויטה. אני מציע שנכנס לפרופורציות, אני לא זוכר שיחות על מחירים, אבל אני אחראי כי במערכת שאני עומד בראשה מישהו חתם על הדברים ואני נושא באחריות הכוללת לדבר הזה. ואני זה שאחראי, זה לא עולה או מוריד אם ידעתי על זה. צריך לפעול מיד ובהחלטיות לתקן את התקלות ולשנות אותן לעתיד".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) מתח ביקורת על משרד הביטחון ואמר כי "התחושה הציבורית היא שמדובר בקצה הקרחון, כי משלחות משרד הביטחון ידועות לשמצה כמשלחות מנופחות. גם המשלחות הקבועות וגם המשלחות לאירועים, כשנוסעים עשרות אנשים. יש פקידים במשרד הביטחון שנוסעים בגלל הותק או בגלל שהגיע התור שלהם, על אף שאין להם שום קשר לעניין המקצועי. הנהלים שמפרסמים עכשיו הם מבורכים, אבל התחושה היא שהם לא יכולים לבוא במקום ערכים של צניעות, שנדמה שנעדרים. האמירה שלא הייתה ברירה אלא ללכת למלון הזה אינה עומדת במבחן המציאות".

בדו"ח שפרסם מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס על שהייתו של שר הביטחון אהוד ברק ורעייתו במהלך הביקור בפריז מתח המבקר ביקורת קשה על התנהלות מערכת הביטחון.

על פי הדו"ח, הסכום שמשרד הביטחון הוציא על נסיעת משלחת משרד הביטחון לסלון האווירי בפריז עמד על 944 אלף שקלים. מתוך אותו סכום, 527 אלף שקלים הוצאו עבור לינה למשך ארבעה ימים של שר הביטחון אהוד ברק, רעייתו ו- 14 אנשי הפמליה, ואילו על קבוצה זוטרה יותר בת 24 משתתפים הוצאו 417 אלף שקל. "יתירה מזאת", נכתב בדו"ח, "בסיכומו של עניין, כשליש מהוצאות הלינה של המשלחת הוצא עבור חדרים שלא נוצלו או שלא שימשו לייעדם המקורי. כתוצאה מכך ירדו לטמיון 313 אלף שקל מכספי הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully