וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד: "מתנגדים לצעדים חד-צדדיים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.11.2009 / 9:21

שליח האיחוד האירופי למזה"ת, מארק אוט, התייחס להצעה הפלסטינית לפנות למועצת הביטחון ולהכריז על מדינה, והבהיר כי "היה לנו ניסיון רע עם צעדים חד צדדים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שליח האיחוד האירופי למזרח התיכון, מארק אוט, מסתייג מהכוונה הפלסטינית לגשת למועצת הביטחון ולבקש הכרה במדינה פלסטינית בגבולות 67'. בראיון לעיתון הפלסטיני "אל-איאם" אמר היום (שני) אוט: "בשנים האחרונות היה לנו ניסיון רע עם צעדים חד-צדדיים ולפיכך עלינו להיות זהירים. איני אומר שזה רעיון רע לגמרי, מה שאני אומר הוא שיש לגבש אותו בצורה אחראית שתיתן לו סיכוי להצליח".

אוט אמר עוד כי למרות הכל, הוא עדיין מעדיף את דרך המשא ומתן על פני זו החד-צדדית. "אני עדיין מעדיף פתרון שיימצא במשא ומתן בתוך מסגרת מוגדרת, דומה לזו שהציע יו"ר (הרשות הפלסטינית אבו מאזן – נ.י). אפשר לשבת על שולחן המשא ומתן עם מתווך. בל נשכח שיש מדינות במועצת הביטחון עם זכות וטו". הוא הכחיש עוד כי בכיר האיחוד האירופי, חוויאר סולאנה, הציע רעיון זה בנאומו בלונדון לפני מספר חודשים.

אתמול אמר בכיר פתח מוחמד דחלאן כי המשא ומתן עם ישראל מוצה וכי הגיעה העת לקבל החלטות מדיניות, דהיינו לפנות למועצת הביטחון על מנת שתכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67'. בהתייחסו לאפשרות שארה"ב תטיל וטו אמר: "אם ניכשל בהעברת ההחלטה, יעמדו בפנינו אפשרויות רבות על מנת להתמודד עם השלב הבא, כגון להכריז באופן חד-צדדי על מדינה פלסטינית, לפתוח ב'התנגדות' עממית כוללת נגד הגדר וההתנחלויות. החוק הבינלאומי מתיר לנו לעשות שימוש בכל סוגי ההתנגדות שאישר האו"ם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול בנאומו ב"פורום סבן" לאמירות בכירי הרשות הפלסטינית לגבי הכרזה חד צדדית על הקמת מדינה ואמר: "אין דרך חוץ ממשא ומתן. כל דרך אחרת רק תפרום את מסגרת ההסדרים שיש לנו ורק תביא לצעדים חד צדדים מצד ישראל. הדרך היא סביב שולחן המשא ומתן. הכרזות חד צדדיות רק יחבלו בשלום". לדבריו, ישראל מעוניינת להשיג שלום עם הפלסטינים "באמצעות משא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully